رنگ سال 98

رنگ سال 98 چیست؟

بسیاری از کسانی که به مد، رنگ مو و لباس، مبلمان و دکوراسیون اهمیت زیادی می‌دهند و افرادی که به طور تخصصی در این زمینه فعالی دارند، مدت‌ها است که در انتظار رنگ سال 2019 یا رنگ سال 98 هستند. موسسه‌ی پانتون، مطابق سال‌های گذشته، در ماه دسامبر رنگ سال جدید را اعلام کرد. رنگ سال جدید، مرجانی زنده (living coral)، برگرفته از زندگی زیر دریا است. در ادامه با رازینه‌مگ همراه باشید تا در مورد رنگ مرجانی زنده، اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذاریم.

ممکن است برای اعلام رنگ سال 98 زود به نظر برسد؛ اما، از آنجایی که این رنگ، رنگ سال جهانی است، زمان اعلام آن نیز باید همین حوالی باشد. رنگ سال 1398 در ایران نیز مطابق جهان، همین رنگ خواهدبود. بنابراین در سال جدید، بیشتر از گذشته این رنگ به چشمانمان خواهدخورد.

رنگ سال 2019 چیست؟

افرادی که به دنبال مد و رنگ سال هستند، با نزدیک شدن به سال جدید، به دنبال پاسخ سوالاتی نظیر رنگ سال 98 چیست؟ چه رنگ مانتویی برای سال ۹۸ مد می‌شود؟ رنگ مد سال ۹۸ برای رنگ مو و لباس چیست؟ و از این قبیل سوالات هستند. موسسه پانتون با اعلام رنگ مرجانی به عنوان رنگ سوال 2019، به همه‌ی این سوالات پاسخ داده‌است.

موسسه‌ی پانتون، حدودا 20 سال است که رنگ سال را انتخاب می‌کند. این موسسه امسال برای انتخاب رنگ سال به زندگی در زیر دریا توجه کرده‌است. عده‌ای به رنگ مرجانی زنده، صورتی مرجانی یا مرجانی سایه نیز می‌گویند. این رنگ با کد رنگی #fa7268 مشخص می‌شود. امسال مطمئنا شرکت‌های مختلف طراحی لباس، مد و فشن، دکوراسیون و … از رنگ مرجانی زنده در طراحی‌های خود استفاده خوهندکرد و این رنگ را در قسمت‌های مختلف زندگی مردم خواهیم‌دید.

مرجانی زنده، از رنگ‌های طیف نارنجی به شمار می‌رود. این رنگ ته‌رنگ طلایی نیز دارد و می‌توان گفت گرما و قدرت موجو در صخره‌های مرجانی زیر دریا را منعکس می‌کند. به گفته‌ی موسسه‌ی پنتون، رنگ سال 2019 نماد شادی و خوش‌بینی و عاملی برای برقراری گرما و صمیمیت میان افراد است.

مرجانی زنده به سرعت میان مردم در شبکه‌های اجتماعی نفوذ کرده و عده‌ی زیادی که در صنایع مد، فشن و… فعالیت می‌کنند، این رنگ را در پست‌های خود به کار می‌برند. خیلی‌ها نیز به دنبال خرید لباس و مانتو با رنگ سال هستند.

علاوه بر این، رنگ مرجانی زنده اهمیت منابع طبیعی و زندگی زیر دریا را نیز بیان می‌کند؛ زیرا، صخره‌های مرجانی قسمت مهمی از اکوسیستم زندگی دریایی هستند و برای حفظ زندگی دریایی سایر موجودات اهمیت فراوانی دارند. با توجه به تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و تهدیدهای موجود مقابل محیط زیست، رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال 2019 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

پیش‌بینی‌ها درباره‌ی رنگ سال 2019 چه بودند؟

پیش از این عده‌ای حدس می‌زدند که رنگ سال 2019 و یا 1398، یکی از رنگ‌های شاد خواهدبود. حال نیز مشاهده می‌کنیم که این پیش‌بینی تا حدودی درست بوده‌است و مرجانی زنده به عنوان رنگی شاد، برای سال 2019 انتخاب شده‌است.

لوری پرسمن، نائب رییس گروه پانتون، قبل از این که رنگ سال جدید انتخاب شود، درباره این رنگ می‌گوید:

ما الگوی استفاده از رنگ‌ها را در جوامع و در میان مردم دنبال می‌کنیم و با توجه به نظریه “تمرکز” پیش‌بینی می‌کنیم که در هر سال، و خصوصا سال ۲۰۱۹، مردم به چه رنگی تمایل بیشتری پیدا خواهند کرد. به خاطر تنوع بی‌شمار رنگ‌ها در عصر ما، ما باید پیش‌بینی کنیم که جامعه به چه رنگی سوق پیدا می‌کند تا بتوانیم صنعت مد‌ را با توجه به رنگ هر سال و به سوی آینده‌ای رنگارنگ و خلاقانه طراحی کنیم.

مطابق سخنان گروه پانتون، اولین پیش‌بینی این گروه درباره دکوراسیون و رنگ سال ۹۸، از “ایده خوردن” الهام گرفته شده‌است.

گروه پانتون می‌گوید که:

رنگ‌های گرم در خانه آشتهاآور هستند و ذهن افراد را به سمت خوردن متمایل می‌کنند. رنگ‌هایی مانند، قرمز فلفلی، نارنجی آتشی و بنفش سیر. ایجاد تفکر و توهم نیاز به غذاهای متنوع و متفاوت در ذهن جوامع، پیام اشتهاآور این رنگ‌ها را تشدید می‌کند.

رنگ‌های خوشمزه کاراملی و کرمی فضا را دلچسب و آشتها‌آور می‌کنند و در کنار این‌ها، رنگ سبز، اثر اشتها‌آور این رنگ‌ها را متعادل می‌کند. ترکیب رنگ‌های کرمی، کاراملی و سبز، یک تجربه بصری بی‌مانند می‌آفریند و راه را برای ترکیب رنگ خلاقانه در سال ۹۸ هموار می‌کند.

بنابراین اگر در سال 98 قصد خرید مبلمان دارید، می‌توانید این رنگ را نیز میان گزینه‌های خوود قرار دهید.

پرسمن، نائب رییس گروه پانتون، می‌گوید:

رنگ‌های خنثی، راه را برای طراحی دکوراسیون‌های با شکوه و پایدار هموار کردهاست.

رنگ‌های خنثی، همان‌گونه که از نامشان مشخص است، رنگ‌های اساسی و مهمی هستند. این رنگ‌ها با دوام هستند و هیچ گاه شکوه خود را از دست نمی‌دهند.

در این گروه رنگ، می‌توان سفید را در کنار رنگ شتری ست کرد و در کنار آن‌ها، بدون رعایت نکته خاصی، رنگ‌هایی مثل سیاه، قرمز زرشکی و طوسی را آورد؛ آنهم بدون اینکه توازن دکوراسیون به هم بخورد.

زرد طلایی و نارنجی طلایی نیز از رنگ‌هایی هستند که زیبایی جهانی دارند و در کنار رنگ‌های خنثی، مثل سفید، سیاه و خاکستری، دکوراسیونی چشم‌نواز را به وجود می‌آورند.

بنابرین، مطابق پیشبینی‌های گروه پانتون، ترکیب این دو گروه رنگ، یعنی رنگ‌های اشتهاآور، و رنگ‌های خنثی سفید و سیاه و خاکستری، آینده مد و دکوراسیون داخلی را در سال ۹۸ و سال ۲۰۱۹ رهبری خواهند کرد.

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *