حسین تفتیان در بازی‌های آسیایی

ایران در هشتمین روز بازی‌های آسیایی

در روز هشتم بازی‌های آسیایی جاکارتا، امیر مهدی‌زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار در کاراته، برای ایران سه مدال نقره و تیم ملی سه نفره‌، علی هاشمی در وزنه‌برداری و تهمینه کربلایی، سه مدال نقره برای میهنمان به ارمغان آوردند.

در 7 روز آغازی بازی‌های آسیایی جاکارتا ایران 34 مدال به دست آورد. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در کشتی آزاد، محمدعلی گرایی و حسین نوری در کشتی فرنگی، سعید رجبی و میرهاشم حسینی درتکواندو، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان و رضا علیپور در سنگنوردی و تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی در وزنه برداری و سجاد گنج زاده در کاراته 14 مدال طلای ایران را به دست آوردند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری، پومسه کاران تکواندو، زهرا کیانی در بخش تالوی ووشو، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری در ووشو، تیم شمشیربازی سابر، رویینگ 4 نفره زنان و امیرمحمد بخشی درتکواندو و نازنین ملایی و رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان 11 مدال نقره بر گردن آویختند. رضا اطری در کشتی آزاد، علی پاکدامن از تیم ملی شمشیربازی، فرزان عاشورزاده از تکواندو، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی از کشتی فرنگی، مه لقا جام بزرگ از تیراندازی،تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان، ناهید کیانی از تکواندو و حمیده عباسعلی از کاراته 9 مدال برنز کسب کردند.

با ما باشید تا روند مسابقات ورزشکاران کاروان ایران در اندونزی را پیگیری کنیم.

  1. طراوت خاکسار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بانوان رقبای افغانستانی و اندونزیایی خود را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. او در نهایت با شکست کاراته کای چینی به فینال رسید.
  2. تیم کامپوند زنان ایران 221 بر 203 مقابل حریف مغولستانی خود به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی تیراندازی با کمان راه پیدا کرد.
  3. امیر مهدی‌زاده، قهرمان جهان، در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان در آغاز رقبایی از فیلیپین و ویتنام را شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. او در این مرحله با صدرالدین سایماتوف ازبکستانی که رقیب اصلی او در دو سال اخیر بوده‌است، رفت و در انتهای مبارزه‌ای تنگاتنگ 7 بر 6 او را شکست داد تا برای دومین دوره متوالی فینالیست بازی‌های آسیایی شود.
  4. به علت به حد نصاب نرسیدن دوندگان برای حضور در مرحله مقدماتی دوی 400 متر با مانع، رضا ملک پور دونده ایران با دیگر دوندگان حاضر در این مسابقات، به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.
  5. تیم ملی تنیس روی میز بانوان در دیدار آغازی خود مقابل چین، قهرمان المپیک، شکست خورد.
  6. تیم کامپوند زنان با شکست مغولستان به یک چهارم نهایى رسید.
  7. تیم ملى تیراندازى با کمان مردان ایران در بخش کامپوند با شکست بوتان به یک چهارم نهایى صعود کرد.
  8. حبیب رنجبر جوجیتسوکار ایران در وزن ۸۵ منهای کیلوگرم  ۱۰ بر صفر از ال راشد از اردن شکست خورد و از ادامه‌ی رقابت‌ها باز ماند.
  9. محمد منصوری جوجیتسوکار ایران در وزن منهای 77 کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۱۰۰ بر صفر در مقابل اسرایل اف از قزاقستان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
  10. حمید امرایی دروزن منهای 77 کیلوگرم سه بر صفر فرمان از کویت را شکست داد و به جمع 8 نفر برتر صعود پیدا کرد.
  11. در ادامه بازی‌های تیروکمان بازی‌های آسیایی اندونزی، تیم کامپوند زنان در مرحله یک چهارم تیم قزاقستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. این تیم برای رسیدن به فینال باید با کره جنوبی روبه‌رو شود.
  12. طراوت خاکسار، در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بانوان درفینال مقابل حریفی تایوانی خود شکست خوردو به نقره قناعت کرد.
  13. امیر مهدی‌زاده در فینال وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته در شرایطی مقابل نماینده میزبان 9 بر 7 شکست خورد. در این بازی تصمیمات داوران تحت تاثیر تشویق تماشاگران میزبان قرار داشت. مهدی‌زاده مدال نقره به دست آورد.
  14. تیم ملى بسکتبال ٣ نفره پسران ایران توانست با شکست ١٨ بر ١٧ به مرحله نیمه نهایى برسد.

    تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی
    تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی
  15. تیم ملی تنیس روی میز بانوان در دیدار دوم خود در بازی‌های آسیایی جاکارتا در برابر قطر ٣ بر صفر پیروز شد.
  16. تهمینه کربلایی صادقی، آخرین نماینده پنچاک سیلات ایران، با کسب نشان برنز، تنها مدال این رشته رزمی در بازی های آسیایی را به دست آورد.
  17. تیم‌ملی تیراندازی ایران آخرین مسابقه خود را در بخش اسکیت اهداف پروازی در دو راند پایانی انجام داد که در آن علی دوستی و رامتین بشارتی به ترتیب در جایگاه 21 و 27 قرار گرفتند.
  18. بسکتبال 3 به 3 دختران پس از شکست مقابل چین در مرحله 1/4 نهایی از ادامه‌ی بازی‌های آسیایی اندونزی باز ماند.
  19. در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کاراته رزیتا علیپور از ایران مقابل سو جونگ شین از کره جنوبی قرار گرفت و او را 5 بر صفر شکست داد.
  20. تیم ملی تینس روی میز ایران در دیدار اول خود در برابر قرقیزستان 3 بر صفر به پیروزی رسید.
  21. در ادامه مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی که از نوبت بعدازظهر در وزن منهای 61 کیلوگرم زنان پیگیری شد، رزیتا علیپور در مرحله یک چهارم نهایی رزیتا علیپورمقابل سوکیا آوو از تایلند ایستاد  و 3 بر صفر به پیروز رسید.
  22. مجید قیدی و پریسا براتچی، 2 تن از ملی پوشان تیراندازی با کمان ایران در جریان بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 ازدواج خود را علنی کردند.

    ازدواج مجید قیدی و پریسا براتچی
    ازدواج مجید قیدی و پریسا براتچی
  23. تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقتدرانه 3 بر صفر در برابر چین به یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی رسید.
  24. مسعود جانی نسب و نیما رهبری، 2  ملی پوش ایران در رشته بادبانی، با قرار گرفتن در رتبه‌های 13 و 19 به کار خود پایان دادند.
  25. رزیتا علیپور، در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم با از پیش روی برداشتن حریفانی از کره جنوبی، تایلند و ازبکستان به فینال راه پیدا کرد. او در فینال با «ین ژیاو ین»، نفر اول رنکینگ جهان، قهرمان آسیا و سه طلای لیگ جهانی در سال ۲۰۱۸، روبرو شد و پس مبارزه‌ای محتاطانه صفر بر صفر به تساوی رسید و در پایان داوران در هانتی نماینده چین که نمایش شجاعانه‌تری داشت را برنده اعلام کردند و علیپور نقره به دست آورد.
  26. علی هاشمی، ملی پوش دسته 105 کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران که در حرکت یک‌ضرب و مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی ناموفق بود، در حرکت دوضرب با مجموع  ۴۰۳ کیلوگرم مدال برنز به دست آورد.
  27. تیم ملی واترپلو ایران در دیدار دوم خود ۱۶ بر ۱۱ نماینده‌ی کره‌جنوبی را شکست داد.
  28. ‌تیم بسکتبال ۳ نفره ایران در مرحله نیمه نهایی ۲۱ بر ۱۹ از  تیم چین شکست خورد و نتوانست به فینال صعود کند.
  29. حسن تفتیان، دونده سرعتی ایران در مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر، با ثبت رکورد ۱۰/۱۷ در رده سوم قرار گرفت و به فینال رسید.
  30. تیم ملی هندبال ایران با عربستان را 30 بر 23 شکست داد و پنجم مسابقات شد.
  31. تیم بسکتبال ۳ نفره ایران در دیدار رده‌بندی با حساب 21 بر 7 تایلند را شکست داد و مدال برنز به دست آورد.
  32. سجاد کاظم‌زاده، بوکسور وزن ۶٩ کیلوگرم ایران، حریف ژاپنی خود را شکست داد و به یک چهارم نهایى راه پیدا کرد.
  33. تیم ملی تنیس روی میز بانوان در سومین دیدار خود در مرحله گروهی از هند شکست خورد و در 8 تیم برتر قرار نگرفت.
  34. رضا ملک‌پور، دونده ماده ۴۰۰ متر با مانع ایران در مرحله نیمه نهایی با ثبت رکورد ۵۵/۹۰ پنجم شد . نتوانست به فینال صعود کند.
  35. حسن تفتیان، دونده سرعتی ایران در مرحله فینال رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر با ثبت رکورد  ۱۰/۱۹ در جایگاه ششم قرار گرفت.

بازی‌های آسیایی روز هشتم خود را با چه حاشیه‌هایی دنبال می‌کند؟

  • با استقبال مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ملى پوشان کبدی، ووشو، تکواندو، قایقرانی درمسابقات آسیایی جاکارتا وارد کشور شدند.
  • گروه سوم ملی پوشان فوتبال امید می‌خواستند امروز به ایران بازگردند؛ اما ورزشکاران پاراگلایدر جایگزین آنها شدند و به دلیل کم بودن پروازها هنوز زمان بازگشت دو گروه دیگر بازیکنان تیم امید به ایران مشخص نیست.
  • در مراسم اهدای مدال، امیر مهدی زاده در اعتراض به ناداوری در فینال مدال را از گردنش بیرون آورد و زودتر از سایر مدال آوران از سکو پایین آمد.
  • خبرنگاران و عکاسان از فرط خستگى در سالن مسابقه این گونه استراحت مى کنند.

    استراحت خبرنگاران در بازی‌های آسیایی
    استراحت خبرنگاران در بازی‌های آسیای
  • بینگ تیان سو، دونده دوی ۱۰۰ متر تیم چین با زمان 9.92 ثانیه قهرمان شد و رکورد جدید بازی‌های آسیایی در کمتر از ده ثانیه به ثبت رسید.
  • کاروان ایران در پایان روز هشتم ٣ مدال نقره(امیر مهدى زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار در کاراته) و ٣ مدال برنز(تیم ملى بسکتبال ٣ نفره، على هاشمى در وزنه بردارى و تهمنیه کربلایى) به دست آورد و در مجموع با  ۴٠ مدال(١۴ ظلا، ١۴ نقره و ١٢ برنز) در جایگاه چهارم باقى ماند.
  • منبع: اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *