دکوراسیون ورودی خونه,چیدمان ورودی فضای خانه,دکوربندی گیاهان برای ورودی آپارتمان,گیاهان آپارتمانی

ایده‌هایی برای دکوراسیون ورودی منزل

دکوراسیون ورودی منزل  یکی از مهم‌ترین بخش‌های قابل توجه هر خانه‌ای است. اولین جایی که در بدو ورود به نظر مهمانان می‌آید، دکوراسیون ورودی منزل است. در واقع این بخش از خانه حالت خوش‌آمد‌گویی و جذابی دارد. پس انتخاب وسایل مناسب برای چیدمان  ورودی آپارتمان بسیار مهم است.

هدف، نمایش چیدمان مصرف گرایانه و تجملاتی نیست. اما با ایده از همین مطالب می‌توان به راحتی با وسایل موجود و کم هزینه، دکوراسیون ورودی منزل ساده و قشنگی را درست کرد.

برای جذابیت دکوراسیون ورودی منزل به چه چیز‌هایی باید توجه کنیم؟

دکوراسیون ورودی منزل: نور

برای دکوراسیون ورودی منزل که برای مهمانان حالت دعوت کننده دارد، نور مناسب تاثیر چشم‌گیری در جلب نظر مهمانان دارد، به خصوص اگر قرار باشد مهمانی یا جشنی در منزل بر پا شود. نورپردازی جلوه ظاهری یک چیدمان را از خود واقعی آن، خیره کننده‌تر نشان می‌دهد.

بهترین روش این است که در قسمت ورودی منزل اگر سقف دو لبه دارد، در قسمت هالوژن لامپ‌هایی نصب شود. این نوع نورپردازی برای دکوراسیون ورودی منزل، حس صمیمیت و گرما را به فضا منتقل می‌کند.

نصب دیوارکوب و لامپ‌های پر نور نیز به جذابیت دکوراسیون ورودی منزل می‌افزاید. اگر موقعیت پنجره به گونه‌ای است که می‌توانید از نور طبیعی روز بهره بگیرید، فضای دلچسب و خاطره انگیزی خواهید داشت. البته به شرطی که نورپردازی برای شب را فراموش نکنید.

دکوراسیون ورودی منزل: آینه

آینه یکی از بهترین عناصر برای جذابیت دکوراسیون ورودی منزل است. در واقع اغلب خانواده‌ها در فضای آپارتمانی و منزل خود ممکن است فضای ورودی کوچکی داشته باشند اما این مسئله به راحتی قابل حل است. با استفاده از یک آینه دیوارکوب یا رومیزی، همراه با نورپردازی ملایم، جذابیت خاصی به دکوراسیون ورودی منزل شما می‌بخشد.

دکوراسیون ورودی منزل: مقیاس

اگر ورودی آپارتمان شما فضای وسیعی دارد، خیلی خوب باید در مورد دکوراسیون ورودی فکر کنید. دکوراسیون ورودی منزل چون زودتر از بخش‌های دیگر به چشم می‌آید بهتر است دکوراسیون منحصر به فردی را برایش در نظر بگیرید. انتخاب گلدان‌های طبیعی و تزئینی، آینه و کنسول، جالباسی بزرگ و چوبی که طرح چوب آن فضای ورودی را گرم‌تر نشان دهد.

دکوراسیون ورودی منزل: سبک

کسی که برای بار اول به منزل شما دعوت می‌شود، شناختی نسبت به چیدمان منزل شما ندارد. به هنگام ورود مهمان بهتر است دکوراسیون ورودی منزل را طوری طراحی کنیم که پیش زمینه‌ای از سبک و سلیقه زندگی ما باشد. اگر مینیمال هستید باید فضای ورودی منزل شما این حالت را به مهمان تازه وارد القا کند، و اگر علاقه‌مند به چیدمان ویکتوریایی هستید بهتر است ورودی منزل را با وسیله‌ای که نمایانگر سبک و سلیقه دکوراسیون شما است، تزئین کنید. به طور مثال استفاده از آینه و کنسول برای دکوراسیون ورودی منزل با سبک ویکتوریایی، جلوه خاصی خواهد داشت.

دکوراسیون ورودی منزل: فرش

فرش به نوعی به فضای خانه رسمیت می‌بخشد. شاید دیده باشید که خانه بدون فرش انگار چیزی کم دارد و خیلی خالی به نظر می‌رسد. انتخاب فرش، قالیچه، گلیم و یا فرش‌های مدرن بستگی به دکوراسیون ورودی منزل شما دارد که نمایانگر چه سبک و سلیقه‌ای است. رنگ و مدل فرش تاثیر به سزایی در تکمیل چیدمان شما دارد و بسته به نوع و رنگ آن می‌تواند فضا را رسمی‌تر یا خودمانی‌تر جلوه دهد.

دکوراسیون ورودی منزل: رنگ

به بخش جذاب و جالب انتخاب رنگ رسیدیم. رنگ به هر عنصری زندگی می‌بخشد. فضای ورودی منزل شما با تلفیق رنگ‌های مختلف یا انتخاب تک رنگ، ظاهر خاصی را به دکوراسیون ورودی منزل شما می‌بخشد. رنگ می‌تواند در انتخاب وسایل نمود پیدا کند یا روی دیوار، هم‌چنین می‌تواند تلفیقی از هر دو باشد که هماهنگی جذابی ایجاد کند.

دکوراسیون ورودی منزل: کاغذ دیواری

کاغذ دیواری می‌تواند فضای داخلی منزل را بسیار تغییر دهد. در واقع انتخاب یک رنگ روشن تاثیر زیادی در ظاهر آپارتمان ایجاد می‌کند. کاغذ دیواری با توجه به چیدمانی منزل شما انتخاب می‌شود. معمولا قسمتی از منزل را کاغذ دیواری می‌کنند تا جلوه خاصی داشته باشد.

مثلا برای ورودی آپارتمان، کاغذ دیواری جلوه خوبی ایجاد می‌کند. اما باید به نور نیز توجه داشته باشید. طرح‌های شلوغ با رنگ‌های تند فضا را کوچک‌تر نمایش می‌دهند. بهتر است از یک رنگ ملایم با طرح ساده استفاده کنید تا بتوانید چند سالی از آن استفاده کنید.

دکوراسیون ورودی منزل: قفسه و کنسول

در قسمت ورودی آپارتمان، اگر فضای وسیعی دارید می‌توانید یک قفسه، کنسول یا کمد قرار دهید تا وسایل ضروری روزانه خود را داخل آن قرار دهید. وقتی کفش، بارانی، کیف و چتر خود را در قسمت ورودی منزل بگذارید خیلی راحت صبح روز بعد آن‌ها را بر می‌دارید و برای جا گذاشتن وسیله‌ای نگران نمی‌شوید.

کما اینکه طراحی این دکور برای ورودی منزل، باعث نظم دهی اصولی به وسایل می‌شود و هر وسیله در طبقه مخصوص خودش قرار می‌گیرد.

دکوراسیون ورودی منزل: گل و گیاه

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که به گل و گیاه علاقه دارید، پیشنهاد خوبی است که برای طراحی ورودی آپارتمان از گیاهان زیبا و خوشبو استفاده کنید. اگر ورودی منزل شما از نور کافی برخوردار است گیاه متناسب با نور، اگر از نور کافی و مطلوبی برخوردار نیست از گیاهانی که در سایه رشد بهتری دارند استفاده کنید.

کاکتوس‌های تزئینی زیادی هستند که متناسب شرایط زندگی آپارتمانی هستند و جذابیت خاصی دارند. اگر در باغچه منزل خود گل می‌کارید برای خوشبو کردن فضای ورودی منزل، چند شاخه از آن را روی کنسول یا هر وسیله موجود دیگری قرار دهید.

دکوراسیون ورودی منزل: لوازم دکوری

انتخاب دکور ورودی منزل، ممکن است در ظاهر راحت باشد اما توجه به آن نکته مهمی دارد. این قسمت از منزل دعوت کننده به فضای بزرگ‌تری است. پس چه بهتر که آن را طوری طراحی کنیم که نمایانگر  هماهنگی تمام بخش‌های منزل باشد.

لوازم دکوری با رنگ‌های متنوعی وجود دارند.با توجه به نور طبیعی یا نورپردازی لامپ رنگ‌ها تیره یا روشن انتخاب می‌شوند. حتی اگر از رنگ‌های مکمل یا متضاد استفاده می‌کنید طوری دکوراسیون ورودی آپارتمان را طراحی کنید که جذاب و آرامش دهنده باشد.


یک دیدگاه در “ایده‌هایی برای دکوراسیون ورودی منزل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *