کم کردن وزن با رژیم غذایی

آخرین رژیم کاهش وزن که باید بدانید!

افراد زیادی در سراسر دنیا برای حل مشکل اضافه وزن خود، تصمیم می‌گیرند تا طبق یک برنامه غذایی یا بهترین رژیم کاهش وزن و همچنین روش‌های خاص دیگر وزن خود را کم کنند. خیلی از افراد از رژیم‌ های وزن کم کردن متعددی استفاده می‌کنند، ولی در بسیاری از موارد این رژیم‌های غذایی سخت موفقیت آمیز نیست.

باید بدانید که یک رژیم با برنامه غذایی مناسب و مورد نیاز بدن، به هیچ وجه در چند روز باعث کاهش وزن سریع نمی‌شود، بلکه به مرور و با گذشت زمان تغییراتی قابل مشاهده نمایان می‌شود. در این شرایط برای جلوگیری از مقاومت بدن در مقابل رژیم غذایی کاهش وزن که اصطلاحا به آن استاپ می‌گوییم تنها راه مؤثر ورزش کردن و تحرک داشتن است.

مجله رازینه برای کسب آگاهی بیشتر، مواد غذایی موثر در کاهش وزن را در ادامه معرفی می‌کند.

همچنین بخوانید:

معرفی ده ماده غذایی برای کاهش وزن

در ادامه با چند ماده مناسب برای رژیم‌های کاهش وزن آشنا می‌شویم. پیشنهاد می‌شود از این مواد در رژیم غذایی خود برای کاهش وزن استفاده نمایید.

استفاده از دارچین

دارچین خاصیت مفید و مؤثری در یک رژیم کاهش وزن دارد. می‌توانید در قهوه و چای از آن استفاده کنید. دارچین خاصیت بی نظیری در کنترل قند خون دارد. و می‌تواند اشتها را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. اکثر افراد می‌توانند از خاصیت دارچین استفاده کنند. دارچین در اصل به صورت چوب موجود است که با آسیاب کردن به صورت پودر در می‌آید. عده ای چوب آن را در غذاهای مختلف می‌ریزند.

خوردن ماست

انتخاب یک ماست کم چرب یا بدون چربی که شکر نداشته باشد در هر رژیم کاهش وزن تاثیر به سزایی دارد. اگر قبل از وعده غذایی‌تان ماست بخورید این مسئله باعث احساس سیری در شما شده و در کاهش وزن اثر می‌گذارد. ماست دارای پروتئین زیادی است. و باکتری مفیدی به نام پروبیوتیک دارد که بسیار برای بدن مفید است. هضم طولانی ماست به خاطر پروتئین آن است و خیلی دیر از معده خارج می‌شود. در دستگاه گوارش باعث سوزاندن کالری‌ها می‌شود. به خاطر وجود پروتئین و دیر هضم بودن، کالری بیشتری در مقایسه با کربوهیدرات ( انواع نان و شیرینی) می‌سوزاند.

نوشیدن چای سبز

یکی از مؤثرترین چیز‌هایی که در یک رژیم کاهش وزن نقش به سزایی دارد، چای سبز است. اگر روزانه 3 لیوان چای سبز بنوشیم باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. چای سبز باید داغ و بدون قند مصرف شود تا تاثیر مطلوبی به وجود آورد. نوعی ماده شیمیایی گیاهی به نام«چاتکین» در چای سبز وجود دارد که علاوه بر افزایش متابولیسم باعث آرامش نیز می‌شود.

خوردن گلابی و سیب

دو میوه که بهتر است با پوست مصرف شود سیب و گلابی هستند. این دو میوه علاوه بر آب فراوان منبع غنی فیبر نیز هستند. به این خاطر تاکید می‌شود که حتما با پوست مصرف شوند. در هنگام جویدن و خورد کردن میوه با دندان‌ها، این عملکرد باعث سوزاندن کالری شده و فرآیند جویدن را طولانی‌تر می‌کند. بهتر است میوه‌ها به صورت طبیعی مصرف شوند زیرا مصرف آن به صورت اسموتی و آبمیوه فیبر زیادی را به بدن نمی‌رساند.

خوردن توت تازه و شیرین

توت، این میوه سرشار از آب، فیبر و قند طبیعی به عنوان یک غذا در نظر گرفته می‌شود. با خوردن مقداری از آن بدن کالری جذب می‌کند و احساس سیری می‌کنید. توت به خاطر وجود قند طبیعی علاوه بر ایجاد حس سیری، میل به شیرینی را نیز کم می‌کند.

خوردن سبزیجات خام به عنوان میان وعده

سبزیجات خام میان وعده‌ای عالی به حساب می‌آیند. باعث جذب آب زیادی در بدن می‌شوند. سبزیجات ترد و خام مثل کرفس، هویج و کاهو علاوه بر ایجاد حس سیری، کم کالری نیز هستند. به مصرف خوراکی‌های ناسالم برای میان وعده می‌توانید از سبزیجات خام استفاده کنید.

خوردن سالاد قبل از غذا

سالاد کاهو اگر قبل از غذا خورده شود باعث سیری شده و معده تمایل کمتری به خوردن دارد. کاهو به خاطر آب فراوان حجم زیادی از معده را اشغال می‌کند. و اجازه ورود به چربی‌های خیلی کمی را می‌دهد. می‌توانید با اضافه کردن مواردی غذا را خوش طعم کنید به شرط آن که کالری زیادی نداشته باشد. 

مصرف سرکه

سرکه برای رفع چربی و کاهش وزن سریع مؤثر است. اگر به سالاد خود روغن و سرکه به عنوان چاشنی اضافه می‌کنید از احتمال چاقی جلوگیری کرده و وزن را کاهش می‌دهد. سرکه به عنوان چاشنی در ترشی و غذاهای دیگری نیز استفاده می‌شود. سرکه و سالاد کاهو ترکیب مفیدی را می‌سازند.

پاپ کورن هوا پزشده

این روش پاپ کورن کالری زیادی ندارد. هوا روی ذرت نشسته و حجم آن را افزایش می‌دهد. به این ترتیب بدون چربی یا شکر احساس سیری خواهید کرد.  حتما در رژیم کاهش وزن خود، پاپ کورن هواپز شده را قرار دهید. علاوه بر اینکه ذرت یک ماده غذایی محسوب می‌شود.

مصرف گوشت بدون چربی

گوشت قرمز پروتئین زیادی دارد و حجم معده را پر می‌کند. طوری که به خاطر وجود پروتئین احساس سنگینی می‌کنیم.گوشت قرمز چربی فراوانی دارد و در کاهش وزن مؤثر نیست. برای برنامه کاهش وزن و لاغری می‌توانید از سینه مرغ بدون پوست استفاده کنید.

 در هر حال مصرف درست یک یا چند ماده غذایی باعث تناسب اندام می‌شود. مثلا گوشت ماهی که منبع غنی پروتئین است می‌تواند جایگزین گوشت قرمز شود. ماهی بخاطر خاصیت چربی طبیعی که داره برای کاهش وزن مفید است. وجود اسید‌های چرب امگا 3 در ماهی ‌هایی مثل سالمون، شاه ماهی و ماهی‌های چرب دیگر، در مقابل بیماری‌های قلبی و عروقی محافظ خوبی برای بدن‌تان خواهد بود.

منبع:   https://zoomlife.ir

۲ دیدگاه در “آخرین رژیم کاهش وزن که باید بدانید!”

  1. بازتاب: مجله رازینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *