مدارک لازم برای گرفتن ارز

مدارک لازم برای دریافت ارز از صرافی ها (جدید)

اگر این روزها درگیر خرید ارز از صرافی‌ها بوده‌اید، حتما با این مسئله رو به رو شده‌اید که همراه داشتن برخی مدارک را الزامی دانسته‌اند. اگر به صرافی‌ها برای خرید ارز مراجعه کردید، یادتان باشد که همراه داشتن مدارکی از جمله کارت ملی و کارت بانکی و سیم کارت! به نام شخص اجباری است.

طی روزهای گذشته، تغییراتی در شیوه فروش ارز در صرافی‌ها به وجود آمده که خریداران باید علاوه بر مدارکی که احتمالا تا به الان لازم بوده، سیم کارتی به نام خود نیز همراه داشته باشند. خلاصه تغییراتی که در شیوه ارائه ارز داده می‌شود در اکثر اوقات باعث گیجی و گنگی و سردگم شدن مردم می‌شود.

یکی از صرافی‌ها گفته است که فرد خریدار باید مدارک کامل هویتی را به صراف ارائه دهد تا مشخص شود که با کارت ملی دیگران اقدام به خرید ارز نکرده است که تا به این‌جا منطقی و قابل درک است.

به همین دلیل است که هر فرد متقاضی باید علاوه بر ارائه کارت ملی، کارت بانکی و مدارک سیم‌کارت به نام خود را نیز در اختیار صرافی قرار دهد. ضمن اینکه برخی صرافی‌ها ممکن است در همان لحظه، تماس‌هایی را به صورت رندوم با متقاضی داشته باشند تا از واقعی بودن متقاضی اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید:

راه‌های کسب درآمد دلاری در ایران

چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم؟

کتابچه 20 روش کسب درآمد از طریق اینترنت

حال که بازار تا حدی تحت نظارت و کنترل رفته است و ارز کاهش یافته، با این کار درصدد هستنند تا نیازها و تقاضاهای اضافی را کاهش دهند. با سخت‌گیری بیشتر در زمینه ارائه ارز قرار است متقاضیان واقعی شناسایی شوند و خریداران واقعی به سمت بازار بیایند.

بررسی‌های میدانی از صرافان میدان فردوسی نشان داده است که میزان مجاز خرید اسکناس ارز از صرافی‌ها در سامانه سنا دو هزار یورو است. به این معنا که اجازه ثبت خرید اسکناس بیش از این دو هزار یورو یا معادل آن در سرفصل «سایر» برای هر کارت ملی در هر سال داده نمی‌شود. این شرایط درحالی بوجود آمده است که این سقف در سال پیش از این، ۵۰۰۰ یورو بوده است.

البته برخی صرافان هم گفته‌اند که این مسئله تخصیص ارز  با سرفصل ارز همراه مسافر متفاوت است و سقف مجاز برای خرید اسکناس ارز توسط هر مسافر با ارائه مدارک کافی همان ۵ هزار یورو است.

با همه این مسائل امیدواریم در روزهای آتی تغییرات بهتری برای ساماندهی ارز و کنترل بازار بدون روش‌های سخت‌گیرانه صورت بگیرد و مردم ما بیشتر از پیش طعم راحتی و آسایش را بچشند.

 

 

یک دیدگاه در “مدارک لازم برای دریافت ارز از صرافی ها (جدید)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *