دکوراسیون اتاقم چطور باشد؟

چگونه دکوراسیون یک اتاق را انتخاب کنیم؟

نحوه‌ی چیدمان اتاق شما، نمایی از شخصیتتان را به دیگران نشان می‌دهد. برای چیدن اتاق خود می‌توانید از چیزهایی که در نگاه شما دوست‌داشتنی است، استفاده کنید. نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید. این متن به شما کمک خواهد کرد.

  • بر روی چیزهای مورد علاقه‌ی خود تمرکز کنید.
  1. مشخص کنید چه چیزهایی برای شما جالب است.

اتاق شما شخصیتتان را به نمایش می‌گذارد؛ بنابراین، باید در آن از چیزهایی استفاده کنید که دوستشان دارید و یا به آن‌ها اهمیت می‌دهید. آنجا فضایی برای شما است و خوتان باید در مورد این که آن را چگونه بچینید تصمیم بگیرید. شما هر روز خود را در آنجا آغاز می‌کنید و زمان زیادی را در آن می‌گذرانید. پس سعی کنید اتاقتان را به نحوی بچینید که به سادگی شما را خسته کند.

  1. علایق خود را در نظر بگیرید.

علایق خود را با تم اتاقتان بیامیزید. به عنوان مثال اگر از طرفداران فوتبال هستید، می‌توانید اتاقتان را فوتبالی بچینید. اگر حیوان مورد علاقه‌ی شما زرافه است، می‌توانید بخشی از اتاقتان را با رنگ‌های زرد و نارنجی تزیین کنید. اگر به صنایع‌دستی علاقه دارید، از آن‌ها در چیدمان اتاقتان استفاده کنید.

  • به همه‌ی چیزهایی که می‌توانید در اتاقتان از آن‌ها استفاده کنید، فکر کنید و آن‌ها را در یک فهرست ثبت کنید. سعی کنید خلاقانه به علایقتان نگاه کنید. از زاویه‌ای آن‌ها را ببینید که برایتان تازگی دارد.
  1. سعی کنید علایق خود را با یکدیگر ترکیب کنید.

  2. از شخصیت مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید.

می‌توانید در اتاق خود از پوستر شخصیت مورد علاقه‌تان استفاده کنید. اگر او یک شاعر یا نویسنده است، می‌توانید از شعرها و قطعات او نیز استفاده کنید. این که می‌خواهید یکی از شخصیت‌های مورد علاقه‌ی خود را به نمایش بگذارید و یا از تعدادی از آن‌ها استفاده کنید، به خود شما بستگی دارد.

  1. اگر کلکسیون دارید، از آن برای شخصی‌سازی اتاقتان استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند مجموعه‌ای از انواع تمبر داشته‌باشید و یا جعبه‌ی کبریت. استفاده از این مجوعه‌ها باعث می‌شود اتاقی منحصر به فرد داشته باشید. اگر به تازگی شروع به جمع‌آوری یک مجموعه کرده‌اید، با به نمایش گذاشتن آن‌ها، انگیزه‌ی شما برای بزرگ‌تر کردن مموعه‌یتان بیشتر می‌شود.

  1. مشخص کنید که آیا به تنهایی باید اتاقتان را بچینید یا اینکه بخشی از آن را به دیگری خواهید‌سپرد.

به عنوان مثال آیا بودجه‌ی شما اجازه می‌دهد که برای رنگ زدن اتاقتان از یک رنگ‌کار حرفه‌ای استفاده کنید یا این که باید خودتان برای رنگ‌امیزی آن دست به کار شوید.

  1. یک فهرست تهیه کنید.

اگر تصمیم‌گیری برای شما دشوار است، می‌توانید فهرستی از همه‌ی گزینه‌های موجود تهیه کنید. همه چیز را در آن فهرست بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند راحت‌تر میان گزینه‌هایتان بهترین را انتخاب کنید.

  • یک رنگ مناسب انتخاب کنید.
  1. رنگ کلی تم خود را مشخص کنید.

رنگ مورد علاقه‌ی شما چیست؟ در بیشتر تم ها یک رنگ غالب است؛ اما، اگر دوست ندارید اتاقتان یک رنگ باشد، می‌توانید از دو رنگ کلی استفاده کنید.

اگر شما یک دختر باشید، احتمالا رنگ صورتی را انتخاب کنید. رنگ آبی، سبز و بنفش، رنگ‌هایی آرامش بخش هستند. اگر رنگ سبز را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از رنگ سفید در کنار آن استفاده کنید.

  1. رنگ هر یک از اجزایی که قرار است در اتاقتان قرار بگیرند را مشخص کنید.

مثلا اگر رنگ فرش شما قرمز است، نارنجی برای آن نسبت به سبز مکمل بهتری خواهد بود. اگر وسایل شما آبی است، بهتر است از بنفش در کنار آن استفاده کنید تا زرد. از طرف دیگر استفاده از رنگ آبی و نارنجی در کنار یک دیگر، تضاد زیبایی را به وجود می‌آورد.

  1. خلاق باشید.

لزومی ندارد اتاق شما صرفا دو رنگ داشته‌باشد. می‌توانید اتاق رنگارنگی داشته‌باشید. فراموش نکنید اتاق‌خواب شما جایی است که هر شب را در آن‌جا می‌گذرانید بنابراین آن را به نحوی بچینید که احساس آرامش را به شما منتقل کند.

  1. ایده‌هایی را برای رنگ اتاقتان به فهرست خود اضافه کنید.

هم ایده‌هایی که برای تم اتاق خود نوشته‌اید و هم ایده‌هایی که برای رنگ اتاق خود در لیست نوشته‌اید، در بخش سوم به کار می‌روند.

  • تم جدید اتاقتان را طراحی کنید.
  1. انتخاب‌های خود را کنار هم بگذارید.

نگاه دقیقی به فهرستی که قبلا تهیه کرده‌اید، بیندازید. مجموعه‌ای را انتخاب کنید که شامل هر یک از بخش‌هایی که در این متن توضیح دادیم، باشد. این هنر شما است که با انتخاب درست، برای خود یک اتاق رویایی می‌سازید. هر چیزی که برای شما خیلی دوست‌داشتنی است، نباید در چینش اتاقتان به کار گرفته‌شود. مجموعه‌ای را از لیست خود انتخاب کنید که کنار هم برای شما دلنشین هستند.

  1. ایده‌هایی متناسب با بودجه‌ی‌خود انتخاب کنید.

بعد از این که مجموعه‌ای برای تم جدید اتاقتان در نظر گرفتید، دوباره به انتخاب‌های خود نگاه کنید. بعضی از آن‌ها شاید عمل نباشد. اگر چیزی گران است؛ اما، باز هم می‌خواهید آن را در اتاقتان داشته باشید، راه‌هایی برای تهیه‌ی آسان‌تر آن تهیه کنید. به عنوان مثال می‌توانید کالای مورد نظرتان را قسطی تهیه کنید.

  1. اتاق خود را بچینید.

بعد از این که همه چیز را در نظر گرفتید و لیست نهایی خود را مشخص کردید، زمان آن می‌رسد که چیدن اتاقتان را شروع کنید.

منبع: wikihow

۴ دیدگاه در “چگونه دکوراسیون یک اتاق را انتخاب کنیم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *