اربعین 97

هزینه ویزای اربعین کاهش یافت/ هزینه حمل و نقل زائران کربلا در سال 97

هزینه ویزای اربعین 107 هزار تومان کاهش یافت

کربلا و عاشورا یعنی زندگی ما؛ یعین ادامه حیات شیعه. این روزها خبرهای زیادی در مورد هیزنه ویزای اربعین و نرخ بالای آن برای بسیاری از اقشار جامعه به چشم می‌خورد. بر همین اساس دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در نامه ای به ربیس جمهور باری دیگر اهمیت حماسه بزرگ اربعین را یادآور شدند فرمودند که در این راهپیمای که نماد قدرت شیعه است، نیاز به حضور میلیونی و بیش از پیش زوار امام حسین (ع) خواهد بود. به احتمال زیاد بسیاری از مردم نتوانسته بودند با توجه به نرخ بالای ارز در این زمان، هزینه ویزای‌شان را تامین کنند.

این پیشنهاد نیز در راستای تامین راحتتر هزینه سفر اربعین برای مردم داده شده است. لذا از این به بعد، نرخ ارز زوار اربعین شامل ٣۵ درصد تخفیف می‌شود. دکتر روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز با این پیشنهاد موافقت کرده است. بر این اساس هزینه ویزای اربعین برای زوار کربلای معلی حدود 107 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

این نرخ قبلا 377 هزار تومان بوده است که با دستور رئیس جمهور به 270 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

هزینه حمل و نقل زائران کربلا در سال 97

اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که از مرز مهران وارد خاک عراق می‌شوند، هزینه جابجایی در خاک عراق را حتما به همراه داشته باشید.

علیرضا فداکار رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف گفته است زائران کربلا برای اسکان و تغذیه دغدغه‌ای نداشته باشند. اما با توجه به کاهش ارزش پول ملی ما، لازم است ارز مورد نیازشان را همراه خود داشته باشند.

با وجود این که امسال کمپین‌های مردمی به منظور کمک به زائران ایرانی بوجود آمده است و ون‌ها و اتوبوس‌هایی هستند که رایگان حاضر به حمل و نقل مسافران هستند، باز هم لازم است که زائران اربعین ارز لازم را به همراه داشته باشند.

با توجه به حجم بالای مسافران ممکن است زوار ایرانی مجبور به استفاده از ون‌ها و اتوبوس‌های غیر رایگان شوند و در این صورت باید حتما دینار به همراه داشته باشند.

حتما بخوانید:

وسایل مورد نیاز برای پیاده‌روی اربعین

نحوه چیدن کوله‌پشتی اربعین

موکب‌های ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین 97

 

از آن‌جا که ریال ایران برای راننده‌ها کم‌ارزش محسوب می‌شود، ممکن است کرایه خود را به دینار مطالبه کنند. پارسال زوار اربعین می‌توانستند با هزینه حدودی 50 هزار تومان به نجف اشرف بروند ولی امسال باید پول بیشتری به این کار اختصاص دهند.

به طور تقریبی یک ون، 17 هزار دینار برای کرایه هر مسافر تا نجف اشرف درخواست می‌کند؛ یعنی چیزی در حدود 220 هزار تومان. فداکار به تمامی زوار اربعین توصیه کرده است که ارز دیناری مورد نیازشان را از قبل تهیه کنند چرا که ممکن است دینار در مرزها به قیمت بیشتری عرضه شود.

اگر قصد کرایه یک ماشین سواری را داشته باشید، که 4 نفر ظرفیت دارد، برای هر نفر 25 هزار دینار در نظر بگیرید.

هر چند بیشتر زوار عزیزمان مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کنند، باید بدانند که کرایه اتوبوس و ون در این مسیر، 3500 دینار است و کرایه سواری چهار نفره، شش هزار دینار.

هزینه حمل و نقل از نجف به کاظمین، برای اتوبوس و ون، 9 هزار دینار و برای سواری چهار نفره 14 هزار دینار به ازای هر نفر است.

البته اتوبوس‌هایی مربوط به حرم مبارک امام حسین (ع) با قیمت کمتری برای حمل و نقل آماده هستند. هزینه سفر رفت و برگشت با این اتوبوس‌ها به اضافه زیارت طفلان مسلم، برای هر نفر 7 هزار دینار است. هزینه رفت با سواری هم چهار نفره 10 هزار دینار است.

مسیر هزینه برای هر نفر با اتوبوس هزینه برای هر نفر با ون هزینه برای هر نفر با سواری شخصی چهار نفره
مهران به نجف 17000 دینار 25000 دینار
نجف به کربلا 3500 دینار 3500 دینار 6000 دینار
نجف به کاظمین 9000 دینار 9000 دینار 14000 دینار

هزینه کرایه‌ها از کربلا به سامرا با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت همراه با زیارت کاظمین و طفلان مسلم ۱۲ هزار دینار خواهد بود.

حمل ونقل از کاظمین به سامرا با سواری چهار نفره برای هر نفر ۱۰ هزار دینار است.

هزینه جابجایی از کربلا به مدائن مرقد سلمان فارسی با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت ۸ هزار دینار خواهد بود.

برای سفر برگشت هم در نظر داشته باشید که هزینه سفر از کربلا تا مهران با اتوبوس‌های حرم مطهر امام حسین (ع) ۱۵ هزار دینار است.

مسیر هزینه برای هر نفر با اتوبوس‌های حرم مطهر هزینه برای هر نفر با سواری شخصی چهار نفره
نجف به کاظمین 7000 دینار 10000 دینار
کاظمین به سامرا 10000 دینار
کربلا به سامرا (به همراه زیارت کاظمین) 12000 دینار
کربلا به مدائن 8000 دینار 10000 دینار
کربلا به مهران 15000 دینار

 

تمامی این هزینه‌ها بر اساس نرخ ارز در روز 21 مهر ماه در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

۶ دیدگاه در “هزینه ویزای اربعین کاهش یافت/ هزینه حمل و نقل زائران کربلا در سال 97”

  1. این یک سیاه نمایی نیست ملت همانقدر که بخود و اینده انقلاب خود امیدواری دارد به این دولت که نام جمهوری اسلامی را یدک میکشد امید ندارند دولتی که بعد از گذشت سالها از مراسم اربعین ناگهان یادش می اید که باید به زائرین ارز بدهد انهم ۱۰ روز قبل از اربعین و معادل حدودا ۱۰۰ یورو ( یک دهم کمترین ارز مسافرتی ) انهم با تاکید هزار باره رئیس بانک ملی که زائرین ارز خود را در مرز تحویل بگیرند اقا رئیس نا لایق تو میدانی کلی زائر الان تو سامرا هستند تو دائم پیام میدی تو مرز ارز بگیرید میدانی مهران کجاست و سامرا کجا — اخر این کجاش اسلامیه بلیط اتوبوس و هواپیما را اخوندی لیبرال ملعون دوبرابر کرد این دولت با کمک همفکران لیبرال خبیث و سلبریتی های بی دین غربزده از چند ماه قبل شروع کردند به ضربه زدن به اربعین حسینی و دولت هم با کند کردن خدمات و سنگ اندازی در این مراسم با اعلام قیمت بالای روادید وبعد با تقلیل گدایانه ان باعث شدند با این همه تحمیل مخارج به اقشار ضعیف جامعه اه این سفر را به دل بسیاری بگذارند که انشاالله با اه همین دلشکستگان عاقبت بخیر نشده وبا مرگ بدی بدرک خواهند رفت انشاالله ایکاش این دولت غیرت وحسینی بودن را از مردم عراق در پذیرایی از زائرین می اموخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *