راهپیمایی اربعین

هزینه‌ی سفر به اربعین 97

بنا به گفته‌ی مرتضی آقایی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، هزینه‌ی گردشگری نیز همزمان با هزینه‌ی ویزا از زائران اربعین گرفته خواهدشد. قیمت ویزای اربعین 40 دلار و هزینه‌ی گردشگری نیز یک دلار است. سازمان حج و زیارت، هزینه‌ی گردشگری را همزمان با هزینه‌ی ویزا از زائران اخذ خواهدکرد.

بنا به گفته‌ی آقایی، پیش از اعلام نرخ گردشگری، از زائران اربعین معادل ریالی 40 دلار در سامانه‌ی سماح اخذ می‌شد؛ اما، از زمان اعلام این مبلغ زائران باید معادل ریالی 41 دلار، یعنی 3 میلیون و 862 هزار و 675 ریال را در سامانه‌ی سماح برای ویزا و پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات درمانی پرداخت کنند.

مرتضی آقایی درباره‌ی کسانی که پیش از اعلام هزینه‌ی گردشگری، برای اربعین ثبت نام کرده‌اند، گفت آن‌ها نیازی به پرداخت مبلغ اضافه شده ندارند و ثبت نام آن‌ها انجام شده‌است.

پیش از این هزینه‌ی ویزا برای اربعین حسینی 377 هزار و 700 تومان اعلام شده‌بود.

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، اعلام کرد کاهش هزینه‌ی گردشگری عراق، شامل افرادی که بعد از گرفتن ویزای اربعین، هوایی به عتبات مشرف شوند، نمی‌شود و آن‌ها باید هزینه‌ی کامل را در فرودگاه بر حسب دلار پرداخت کنند.

شهریار حیدری، بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه ایران و عراق در مورد اربعین حسینی که چند روز قبل از ماه مبارک رمضان مذاکرات آن آغاز شد، ایران پیشنهاد حذف هزینه گردشگری را برای زائران اربعین مطرح کرد.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، با اشاره به مخالفت مسوولان عراق نسبت به حذف هزینه‌ی گردشگری اضافه کرد:با توجه به اینکه اخذ ۱۰ دلار هزینه گردشگری برای زائران و مسافران عراق به عنوان یک قانون در این کشور تصویب شده است، امکان حذف آن وجود نداشت و کاهش آن در اختیار هیأت اربعین نیست بلکه این امر بر عهده دولت است، که پس از آن دولت عراق با کاهش هزینه موافقت کرده و در نهایت آن را به یک دلار تقلیل دادند.
شهریار حیدری با اشاره به این که همه‌ی زائران اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند، افزود: عملیات اجرایی پیاده‌روی اربعین از ثبت‌نام و اخذ روادید آغاز شده است و با توجه به مشخص شدن قیمت مصوب ویزای اربعین امکان اعزام زائران وجود دارد.
حیدری با بیان اینکه زائران اربعین حسینی باید 41 دلار بپردازند، ادامه‌ داد: افرادی که در چارچوب سامانه سماح ثبت‌نام کرده و از دفاتر ۲۰ گانه صدور روادید با کنسولگری‌های عراق اقدام می‌کنند، هزینه ویزا به ریال دریافت می‌شود و به دفاتر موقت یا کسنولگری‌ها مبلغ را پرداخت کرده تا ویزا صادر شود.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد که زائرانی که به صورت هوایی به عتبات مشرف می‌شوند، از مصوبه‌ی کاهش هزینه‌ی گردشگری مستثنا هستند و لازم است 10 دلار پرداخت کنند. ولی زائرانی که به صورت زمینی به عتبات مشرف می‌شوند، تنها یک دلار به عنوان هزینه گردشگری پرداخت می‌کنند.
هزینه گردشگری که در فرودگاه عراق اخذ می‌شد ۱۰ دلار است که زائران هوایی باید این مبلغ را به دلار تهیه کرده و در فرودگاه پرداخت کنند. نرخ سفر هوایی به عتبات در زمان اربعین بین ۲ میلیون و ۴۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

 

منبع اینجا

 

۶ دیدگاه در “هزینه‌ی سفر به اربعین 97”

  1. این یک سیاه نمایی نیست ملت همانقدر که بخود و اینده نظام وانقلاب خود امیدواری دارد به این دولت که نام جمهوری اسلامی را یدک میکشد امید ندارند دولتی که بعد از گذشت سالها از مراسم اربعین ناگهان یادش می اید که باید به زائرین ارز بدهد انهم ۱۰ روز قبل از اربعین و معادل حدودا ۱۰۰ یورو ( یک دهم کمترین ارز مسافرتی ) انهم با تاکید هزار باره رئیس بانک ملی که زائرین ارز خود را در مرز تحویل بگیرند اقا رئیس نا لایق تو میدانی کلی زائر الان تو سامرا هستند تو دائم پیام میدی تو مرز ارز بگیرید میدانی مهران کجاست و سامرا کجا — ایرانی اریایی سالی ۲تا ۳ ملیون میرن ترکیه ملیاردها تومن را میبرن اونجا برای عیش ونوش خاک برسرشون کردن —میکنن تو حلق ترکا اشکالی نداره اما اگه برن مفتی کربلا میگن پول به عربا دادن خوب نیست میگن این شادیه اون غمه نمیگن توشادی برمیگردی با احتکار سکه ودلارو جنس پدر ملت اریایی را در میاری اون با تجربه عشق برمیگرده اگرچه نداره با جان از مردمش دفاع میکنه چه اریایی باشه یا عرب و کرد فارس وگیلک —- توایام اربعین کاسبان اربعین دولت ومنفعت طلبان همه چیز را میکنن ۲ برابر اتوبوس ۲برابر هواپیما تا چند برابر صحرای خاکی خدا را اسمش را گذاشتد پارکینگ میدن ۵۰ هزار تومن ارز را یک دهم میکنند و انرا هم با هزار ترفند نمیدهندالبته اگه بری تایلند برای فسق وفجور پول بیشتر لازمت میشه بهت میدن ولی عراقی داروندارشو میده و ۲۰ روز از ایرانی عجم و مسیحی بی دین وبا دین پذیرایی میکنه حالا شما بگید کاسب اربعین ادم تره یا سخاوت مندان فقیر عراقی– پول میره توجیب ایرانی یا عراقی — کاسب اربعین مسلمان تره یا عرب پا پتی که ۲۰ روز مجانی با بهترینها در خدمت توئه سلبریتی دهان گشاد انسان تره یا یه ملت که نمیذاره اب تو دلت تکون بخوره — یک عده سر دنیا طلبی و هوا پرستی و اریایی بودن خودمون خر غلط میزنیم فکر میکنیم ادمیم دولتی ها با کند کردن خدمات و سنگ اندازی در این مراسم با اعلام قیمت بالای روادید وبعد با تقلیل گدایانه ان باعث شدند با این همه تحمیل مخارج به اقشار ضعیف جامعه اه این سفر را به دل بسیاری بگذارند که انشاالله با اه همین دلشکستگان عاقبت بخیر نشده وبا مرگ بدی بدرک خواهند رفت انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *