هفته کتاب و کتابخوانی

معرفی کتاب‌های پرمخاطب به مناسبت هفته کتابخوانی

در روز کتاب و کتاب‌خوانی هیچ چیز خوشمزه‌تر از معرفی چند کتاب خوب و پرطرفدار در نیست. شما علاقه‌مند به مطالعه در کدام حوزه هستید؟ رمان‌های خارجی یا فلسفی، رمان‌های ایرانی، کتاب‌های کودکانه، رمان‌های جنایی و یا رمان‌های علمی-تخیلی؟ دنیای کتاب دنیای بزرگ و گسترده‌ای است که فقط کافی است اراده کنید که در آن شنا کنید، آن‌قدر موضوع برای فهمیدن زیاد است که یک کتاب بتواند به شما یاد دهد.

با وجود این که کتاب و کتابخوانی در این زمان مهجور واقع شده است، ولی با وارد شدن نسل کتاب‌های صوتی، باید شاهد بالا رفتن سطح کیفی مطالعه و استقبال بیشتر از کتابخوانی باشیم. کتاب یار مهربان است که یادتان هست.

در ادامه کتاب‌های پرطرفداری را مشاهده می‌کنید که سعی شده با چند سطر شما را به دنیای کتاب ببریم.

معرفی کتاب «رهایی از زندان ذهن»

معرفی کتاب رهایی از زندان ذهن

شما در این کتاب، یاد می‌گیرید، از چشم‌اندازی دور به مشاهدۀ ذهنتان بنشینید.
وقتی دست از اعتقاد به افکارتان بر می‌دارید، افکارتان تسلیم می‌شوند و ذهنتان به احساس آرامش و امنیت بیشتری دست می‌یابد. در بخش اول کتاب یاد می‌گیرید چطور افکارتان را بشناسید و آن‌ها را مشاهده کنید و چگونه فکرتان را تغییر دهید.
در بخش دوم کتاب، به نقش و تأثیر این افکار در زندگیتان پی می‌برید. وقتی فریب افکارتان را نمی‌خورید و آن‌ها را به دقت شناسایی می‌کنید و می‌دانید که عملکردشان چیست و قرار است چه کار کنید، موفق می‌شوید که نفوذ آن‌ها را در زندگی‌تان کاهش دهید.
در بخش سوم کتاب به این موضوع می‌پردازیم که چطور می‌توان یک فکر را مشاهده کرد، بدون این که درگیر محتوای آن شد. این کتاب، روش‌های نوین و خلاقانه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد تا در طول سفر روزانه ذهن‌تان، شما را همراهی کند.

معرفی کتاب «دنیای سوفی»

معرفی کتاب فلسفی

دنیای سوفی (به نروژی Sofies verden) یک رمان فلسفی اثر یاستین گوردر نویسنده نروژی است که چاپ اول آن در سال ۱۹۹۱ میلادی در نروژ منتشر شد. این اثر، داستانی است که تاریخ فلسفه را به زبانی ساده تشریح می‌کند. این کتاب تاکنون به ۵۴ زبان برگردانده شده و توجه همگان را به خود جلب کرده است.

کتاب با روایت سوم شخص به ماجراهای «سوفی آموندسن»، دختر چهارده ساله نروژی می‌پردازد که با مادرش زندگی می‌کند.

در ابتدای داستان، سوفی نامه‌هایی از یک فرستنده ناشناس دریافت می‌کند که در آن‌ها سؤال‌هایی مانند «تو کیستی؟» و «جهان چگونه به وجود آمد؟» نوشته شده‌اند. مدتی بعد او بسته‌های بزرگتری دریافت می‌کند که آغازگر یک دوره آموزش فلسفه برای او هستند. سوفی به زودی پی می‌برد که تمام بسته‌ها توسط «آلبرتو کناکس» برای وی ارسال می‌شوند. آلبرتو، سوفی را قدم به قدم با تمدن یونان باستان، ظهور مسیحیت و تاثیر آن بر فلسفه یونانی، قرون وسطی و نیز دوران رنسانس، باروک و رمانتیسیسم آشنا می‌کند. در کنار این، ماجراهایی که بین سوفی و مادرش و دوستش به اسم یورون رخ می‌دهد، به داستان لحنی جذاب می‌دهد که خواننده را به دنبال کردن ماجرا ترغیب می‌کند.

معرفی کتاب «ساعت ساز نابینا»

معرفی کتاب ساعت ساز نابینا

ساعت ساز نابینا اوج کار ریچارد داوکینز است، این کتاب که شرح تکامل (فرگشت) است با شور و تحسین زیاد، به عنوان تاثیرگذارترین اثر در این زمینه در یکصد سال اخیر اعلام شد. داوکینز در این اثر، به وضوح آشکار می‌کند چگونه کشف داروین و والاس، یعنی فرایند ناآگاه، خود به خود و بی هدف اما اساسا غیرتصادفی «انتخاب طبیعی»، تنها پاسخ این پرسش بنیادین است که ما از کجا آمده‌ایم؟ چگونه چنین که هستیم شده‌ایم؟ آیا نقشه اولیه‌ای در کار بوده است یا خیر؟

از نظر داوکینز ساعت ساز نابینا خود طبیعت است که به تدریج از بنیادی‌ترین و مهم‌ترین جزء همه چیز از DNA، صورت یافته است.

معرفی مجموعه کتاب های «مدرسه‌ی پرماجرا»

معرفی کتاب بهترین فکر دنیا

مجموعه 32 جلدی«مدرسه‌ی پر ماجرا»نوشته دن گاتمن به زبانی ساده و شیرین نوشته شده است. این مجموعه منتخب شورای کتاب کودک با رتبه چهار ستاره شده است.

دن گاتمن در این مجموعه به زبانی ساده و طنز آمیز، ماجراهایی که در مدرسه اتفاق افتاده را بیان می‌کند.

همه کتاب‌های این مجموعه از زبان «اِی.جـِی»، روایت می‌شوند که یکی از بچه‌های بازیگوش مدرسه‌ «الّامنتری» است. گرچه اِی جِی همه کتاب‌های مجموعه را با جمله «اسم من اِی.جِی است و از مدرسه متنفرم» شروع می‌کند، اما شادترین لحظات خود را در مدرسه می‌گذراند؛ مدرسه‌ای که مدیرش «آقای کلاتز»، برای شادی دانش‌آموزان حاضر است، لباس بابانوئل بپوشد، اسکیت‌سواری کند و حتی از سقف آویزان شود! مستخدمش یعنی «خانم لازار» هم از دیوار راست بالا می‌رود و معلم هنرش با دستمال‌های کهنه برای خودش لباس می‌دوزد.

یک روز بچه‌های کلاس یک فکر تازه به ذهن‌شان می‌رسد؛ اجاره مدرسه برای یک شب و تبدیل کردن آن به یک مرکز بازی‌های کامپیوتری. اما پول اجاره مدرسه را از کجا تامین کنند؟

این کتاب زیبا و جذاب را که مناسب گروه سنی نوجوانان است، برای فرزندانتان تهیه کنید و آن‌ها را به کتاب خواندن ترغیب کنید.

معرفی کتاب «سمفونی مردگان»

معرفی کتاب سمفونی مردگان

سمفونی مردگان کتابیست بسیار تراژدیک و غم‌انگیز اما بسیار زیبا و عالی که برای همیشه در ذهن خواننده باقی خواهد ماند.

نوع روایت معروفی در سمفونی مردگان منحصر به فرد است. راوی داستان چندین بار عوض می شود و هر بار داستان از دید یک شخص متفاوت بیان می‌شود. در هنگام خواندن متن کتاب سمفونی مردگان شاهد بازگشت به گذشته در زمان حال هستیم، شاهد عوض شدن مکان هستیم و مدام فضا عوض می‌شود و…

شخصیت اصلی داستان سمفونی مردگان آیدین است. یک پسر روشنفکر، شاعر، بسیار فعال و رادیکال که در یک خانواده به شدت سنتی و پدرسالار زندگی می کند.

در این میان جابر، پدر آیدین از شعر گفتن و کتاب خواندن او هراس دارد و او را از همه این کارها و شعر گفتن‌ها منع می‌کند و حتی کار را به جایی می رساند که کتاب‌ها و حتی اتاقش را می‌سوزاند و عقیده دارد این‌ها فتنه و اسباب شیطانند. در نهایت فشار روانی روی آیدین زیاد می‌شود و ادامه داستان…

حتما بخوانید:

راه و رسم کاریزماتیک شدن

با این 5 رفتار جذاب شوید

معرفی کتاب «یک عاشقانه‌ی آرام»

این کتاب یکی از زیباترین اثرهای نادر ابراهیمی است. این کتاب داستان زندگی زن و شوهری جوان است که سعی دارند زندگی عاشقانه‌شان را از خطر روزمرگی نجات دهند. کتاب در سال ۵٧ روایت می‌شود.

گیله مرد معلم ادبیات است که ساواک او را از کار کردن ممنوع کرده است. بنابراین او تصمیم می‌گیرد داستانی بنویسد و آن را به همسرش تقدیم کند. نویسنده خودش و همسرش را در قالب شخصیت‌های کتابش به تصویر کشیده و چیزی که این کتاب را خاص می کند نیز همین است.

در اصل کتاب، موضوع محور نیست بلکه گفتگو محور است و کل کتاب گفتگوی همین زن و شوهر است.

معرفی کتاب «بیشعوری»

کتاب بیشعوری با عنوان فرعی راهنمای عملی شناخت و درمانِ خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت، اثری است که می‌توان موضوع آن را روانشناسی، خودشناسی، شخصیت‌شناسی، اختلالات شخصیتی و رفتارشناسی در نظر گرفت اما با این حال، کتاب بیشعوری در درجه اول یک کتاب طنز است.

 

منبع: کافه کتاب

۵ دیدگاه در “معرفی کتاب‌های پرمخاطب به مناسبت هفته کتابخوانی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *