حرم امامین کاظمین در عراق

قیمت جدید سفر به عتبات عالیات عراق چقدر است؟

این روزها، اخبار افزایش نرخ خدمات و کالای مختلف در کشورمان به امری عادی تبدیل شده است. در این میان، دیروز از طرف سازمان حج و زیارت اعلام شد که این افزایش هزینه سفر به عراق و به طور کلی هزینه به سفرهای عتبات عالیات نیز رسیده است.

مرتضی آقایی از مسئولان سازمان حج و زیارت، با بیان این که افزایش نرخ دلار باعث بالا رفتن هزینه سفرهوایی و بقیه هزینه های سفر عتبات عالیات شده است، از افزایش 60 درصدی هزینه کل سفر برای زائران حرم امامان در کشور عراق خبر داد. وی گفت، این افزایش هزینه از 11 شهریور اعمال خواهد شد زیرا برای مصارف ارزی این سفرها تا این تاریخ، از قبل ارز وجود دارد. اما با پایان ارز موجود، هزینه ها بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین گفت: در ماه‌های اخیر و همزمان با نوسانات قیمت ارز که به افزایش سه برابر نرخ ارز انجامید،ما در سازمان حج و زیارت سعی کردیم حتی الامکان زائران را با هزینه اندک و بدون افزایش به عتبات عالیات اعزام کنیم و بر همین اساس، سفرهای ارزان‌قیمت عتبات را راه‌اندازی کردیم.

وی گفت در حال حاضر با توجه به نرخ‌های جدید دلار در بازار آزاد، امکان کمتر شدن هزینه‌های جدید سفر به عتبات وجود ندارد. مرتضی آقایی همچنین اظهار داشت: علاوه بر افزایش قیمت ارز، قیمت‌های بلیط هواپیما نیز در روزهای اخیر افزایش پیدا کرد و همه این موارد باعث شده است که بگوییم امکان اعزام زائران عتبات با قیمت قبلی وجود ندارد.

قیمت جدید سفر به عتبات عالیات چقدر است؟

آقایی از افزایش ۶۰ درصدی هزینه سفر هوایی به عتبات خبر داد و گفت: نرخ جدید سفرهای هوایی به عراق (کربلا، نجف، کاظمین) از سه میلیون و ۱۸۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و هزینه سفر زمینی به عتبات نیز از یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به زمان اجرایی شدن افزایش هزینه‌ جدید سفر به عتبات خاطر نشان کرد: کاروان‌ها تا ۱۰ شهریورماه موظف هستند با همان قیمت قبلی زائران را به عتبات اعزام کنند ولی از ۱۱ شهریورماه به بعد افزایش قیمت سفر به عتبات اعمال خواهد شد.

سفر به عتبات یکی از آرزوهای هر شیعه است و سالانه میلیون‌ها زائر حسینی به عتبات مشرف می‌شوند که در ماه‌های اخیر هزینه سفر به عتبات به صورت هوایی از یک میلیون و ۶۰۰ تا ۲ میلیون تومان متغیر بود.

منبع: اینجا

۸ دیدگاه در “قیمت جدید سفر به عتبات عالیات عراق چقدر است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *