کاهش وزن و رژیم غذایی

روزه‌داری در سیلیکون ولی؛ رژیم غذایی عجیب

تا به حال چیزی از روزه‌داری اهالی سیلیکون ولی شنیده‌اید؟ شاید عجیب به نظر برسد ولی جالب است بدانید که برخی از متخصصان منطقه «سیلیکون ولی» برنامه غذایی خاصی را دنبال می کنند که در طی آن مجبورند نه برای پاسی از روز، بلکه برای چند روز غذا نخورند.

شاید خودتان تجربه این را داشته باشید که با چند ساعت غذا نخوردن چه مقدار احساس ضعف و بی‌حالی به شما دست داده است. این افراد تصمیم گرفتند برای کاهش وزن، به طرز عجیب و غریبی رژیم بگیرند. هر چند خودشان بر این باورند که با این کار سرحال‌تر شده‌اند و بهتر می‌توانند کار کنند.

فیلیپ لین مدیر All Turtles، یک غذای مفصل خورد و پس از آن 4 روز دیگر هیچ غذایی به جز آب و قهوه و چای سیاه نخورده است. یک غذای مفصل و بعد از آن هیچ چیز به جز نوشیدنی‌های کافئین‌دار و آب!

در طول هشت ماه لیبین به همراه مدیر عامل سابق Evernote و مدیر عامل فعلی AI Studio تصمیم گرفتند در دوره های متناوب دو یا هشت روزه غذا نخورند و در طی این مدت توانستند موفق شوند ۹۰ پوند وزن کم کنند.

شاید شنیده باشید که روزه‌داری باعث بهبود پانکراس و بیماری دیابت می‌شود. جالب است که افرادی در این دوره به نقش مهم روزه‌داری به معنایی که ما میشناسیم، یا همان رژیم غذایی، پی برده‌اند و حاضرند به خاطر سلامتی‌شان این کارهای بسیار سخت را انجام دهند.

هر چند از هر نظر هم بخواهیم فواید روزه‌داری را مطرح کنیم باز افرادی خواهند بود که نقش روزه را کتمان می‌کنند. ولی این کار مدیران سیلیکون ولی توجه زیادی را به خود جلب کرد که باعث شد ما طور دیگری به روزه نگاه کنیم.

فیلیپ لیبین می‌گوید: «تقریبا از این کار خود راضی ام. خلق و خوی من بسیار بهتر شده، قدرت تمرکز من خوب است و انرژی خود را اصلا از دست نداده‌ام. احساس می کنم بسیار سالم هستم. این به من کمک می کند تا یک مدیر اجرایی موفق باشم.»

وی افزود: «من در بیشتر روزها تنها یک فنجان قهوه تلخ در دفتر کارم در All Turtles می خوردم.»

لیبین یکی از کسانی است که با همین روش در «سیلیکون وی» با دوره‌های طولانی غذا نخوردن وزن خود را کاهش داده است و بسیار راضی است.

روزه داری مدیران سیلیکون ولی یک رژیم کاهش وزن سریع است که در آن کالری مصرف روزانه فرد در طول دو روز در هفته به شدت پایین میاید. فرد در این دو روز در شرایط ناشتایی است و چربی زیادی مصرف می‌کند. اما او در طول باقی این روزها می‌تواند برنامه غذایی معمول خود را داشته باشد. هر چند در این رژیم، شرایط ناشتایی بین 2 تا هشت روز متفاوت است و بعضی افراد در این دوره، حاضرند تا هشت روز ناشتا باشند.

حتما بخوانید:

ارتباط چاقی و بیماری های قلبی عروقی

استرس مغز شما را آب می‌کند

چگونه قد بلندتر شویم؟

طرفداران این رژیم غذایی با سعی کرده‎اند علایم حیاتی بدن، شامل ترکیبات بدن از قبیل گلوکز خون و و کتون ها را بررسی کنند و با بررسی ترکیبات تولید شده بدن در هنگامی که خود را در مرحله از دست دادن چربی قرار می دهد، زمان غذا خوردنشان را تعیین می‌کنند.

آن‌ها معتقدند کارشان هک زیستی است. جفری وو که مدیر عامل شرکت biohacking و nootropics کمپانی HVMN است، اوایل سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت، هفت روز متوالی غذا نخورد.

شرکت کنندگان در این رژیم خاص غذایی با استفاده از یک برنامه نرم‌افزاری به نام Time Rescue به طور مداوم سطح گلوکز خون را با استفاده از پروب‌های دندانی که به داخل پوست وارد می‌شوند، کنترل می‌کنند. این نرم افزار همچنین کتون خون را هم اندازه‌گیری می‌کند تا بتوانند این ماده را کنترل کنند. کتون‌ها نشان دهنده آزاد شدن یا نشدن ذخایر چربی هستند به طوری که اگر بدن قادر نباشد انرژی مورد نیاز خود را از قند به دست آورد، مجبور می ‌شود تا از ذخایر چربی‌ استفاده کند. با آزاد شدن چربی‌ها مواد کتونی در کبد تولید و وارد جریان خون می‌شوند.

«جفری وو» گفته است: «کتون‌ها یک سوخت فوق‌العاده برای مغز هستند و روزه‌داری منجر به افزایش کتون در بدن می‌شود. حتما فکر می کنید که پس از هفت روز غذا نخوردن کاملا آشفته خواهید شد، اما در حقیقت پس از حدود دو یا سه روز علامت گرسنگی از بین می‌رود زیرا سطح کتون خون افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود مغز و بدن از یک منبع سوخت جایگزین (که همان چربی های هستند) تغذیه کنند.» او گفته است که در طول یک هفته توانسته است ۱۲ پوند وزن کم کنند.

منبع: click

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *