خوابگاه دانشجویی دو تخته با امکانات بالا

خوابگاه چی ببریم؟

بخشی ازاین که شما باید چه لوازمی را با خود به خوابگاه ببرید، به این بر می‌گردد که به چه خوابگاهی می‌روید و امکانات خوابگاهتان در چه حد است. اما در این میان وسایلی هست که تقریبا به هر خوابگاهی بروید باید به همراه داشته‌باشید. اگر ترم اولی هستید و برای اولین بار قرار است زندگی خوابگاهی را تجربه کنید، حتما یکی از سوال‌های شما این است که چه وسایلی برای خوابگاه ببریم. در این  متن فهرستی از لوازم مورد نیاز برای خوابگاه را جهت انجام کارهای مختلف از خوابیدن گرفته تا درس‌ خواندن و تمیزکاری، تهیه کرده‌ایم. در ادامه با رازینه‌مگ همراه باشید تا با خاطری آسوده راهی خواگاه شوید.

برای خوابیدن در خوابگاه باید چه لوازمی ببریم؟

امکانات خوابگاه‌های مختلف برای خوابیدن یکسان نیست. هر چند بعضی از خوابگاه‌ها امکانات نسبتا کاملی برای خوابیدن ارائه می‌دهند؛ اما، برخی خوابگاه‌ها تنها یک تشک برای خوابیدن به شما می‌دهند. بنابراین لازم است سایر وسایل  مانند، یک یا دو بالش و پتو را خود به خوابگاه ببرید. حتی احتمال دارد تشکی که در اختیار شما قرار می‌گیرد نیز، وضعیت مناسبی نداشته‌باشد. در این صورد اگر تمایل داشته‌باشید می‌توانید برای خود تشک دیگری تهیه کنید. ملحفه و روتختی نیز از وسایل دیگری است که برای خوابیدن در خوابگاه به آن‌ها احتیاج خواهیدداشت.

حتما بخوانید:

برای حمام کردن در خوابگاه چی ببریم؟

در مورد وسایل مربوط به حمام تفاوتی ندارد که در چه خوابگاهی مستقر شوید؛ به هر حال، باید حوله، لیف، شامپو و صابون به همراه داشته‌باشید. حوله‌ای که برای خوابگاه انتخاب می‌کنید، نباید زیادی بزرگ باشد. سایر وسایلی که با خود به خوابگاه می‌برید نیز نباید این ویژگی را داشته‌باشند. در غیر این صورت برای جابه‌جایی وسایل خود با کمبود جا مواجه خواهیدشد.

برای آشپزی در خوابگاه چی ببریم؟

وسایلی که در این زمینه باید همراه خود ببرید، بستگی به خوابگاه‌تان دارد. قبل از رفتن به دانشگاه درباره‌ی این که برای چه وعده‌هایی به شما غذای دانشگاه تعلق می‌گیرد، اطلاعات جمع‌آوری کنید. اگر آشپزی بر عهده‌ی خودتان است، باید لوازم مورد نیاز مانند، قابلمه، ماهی‌تابه و ظروف غذاخوری را به خوابگاه ببرید. علاوه بر این نیاز است مقداری مواد خام نیز به همراه داشته باشید. مانند، برنج، چای، کنسرو و … . البته به خاطر داشته‌باشید که باز هم نباید بیش از اندازه وسایل با خود ببرید. برخی خوابگاه‌ها برای طبخ غذا مایکروفر در اختیار دانشجویان می‌دهند.

برای مطالعه در خوابگاه چی ببریم؟

در تمام خوابگاه‌ها میز مطالعه وجود دارد؛ ولی، شما باید سایر وسایل مورد نیاز مانند، مداد، خودکار، کاغذ، جامدادی، منگنه، خط کش، چراغ مطالعه و … را به خوابگاه ببرید. اگر برای تحصیل در رشته‌ی تان به لپ‌تاپ نیز احتاج دارید،آن را با خود به خوابگاه ببرید.

برای تزیین اتاق خوابگاه چی ببریم؟

خوابگاه، جایی است که قرار است چند سالی را در آن زندگی کنید. بنابراین لازم است نسبت به فضای آن احساس خوبی داشته‌باشید. برای این کار می‌توانید فضا را با چیز‌هایی که دوست دارید تزیین کنید. به عنوان نمونه می‌توانید عکس خود و خانواده‌تان را به همراه ببرید تا از دلتنگی شما نیز کاسته شود. البته به خاطر داشته‌باشید که نباید به دیوارهای خوابگاه با کوبیدن میخ و کارهایی از این قبیل آسیب بزنید. شما می‌توانید قاب عکس‌هایتان را روی میز کار خود بگذارید.

حتما بخوانید:

برای تمیزکاری در خوابگاه چی ببریم؟

نظافت اتاق‌های خوابگاه معمولا هفتگی انجام می‌شود. هر چند وقتی باید طبق نوبت شما این کار را انجام دهید. به همین دلیل لازم است وسایل مورد نیاز برای گردگیری را به همراه داشته‌باشید.

 

امیدوارم مطالب امروز برایتان مفید باشد و در آینده خاطره‌هایی به یادمادنی با هم‌خوابگاهی‌های خود بسازید.

 

برگرفته از: اینجا

۲ دیدگاه در “خوابگاه چی ببریم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *