بی ادب

برخورد با افراد بی‌ادب

در جامعه با افراد مختلفی روبه‌رو می‌شویم. هر یک از این رفتارها به شیوه‌ای با دیگران برخورد می‌کنند. برخورد این افراد ممکن است مطابق میل ما نباشد؛ اما، ما نمی‌توانیم جامعه را از این افراد خالی کنیم. بنابراین بهتر است به دنبال راه‌هایی برای ارتباط بهتر با این افراد باشیم.

حتما بخوانید:

  1. هر یک از ما گاهی بی‌ادب می‌شویم

هر یک از ما در زندگی شرایطی را تجربه کرده‌ایم که در متناسب با شرایط رفتار نکرده‌ایم و یا ب هبیان دیگر بی‌ادب بوده‌ایم. بنابراین اگر با رفتار بی‌ادبانه‌ی فردی روبه‌رو شدید، فراموش نکنید که او هم یکی مانند خود شما است و رفتار بد امروز او دلیل بر این که آدم بدی باشد؛ نیست.

  1. حتی اگر با شما مشکل شخصی دارد، جدی نگیرید

حرف‌ها نیش و کنایه‌دار، هر یک فردی را ناراحت می‌کند؛ خصوصا، زمانی که خودمان مخاطب این کلمات باشیم. اما چیزی که شخصیت ما را به نمایش می‌گذارد، عکس‌العملی است که از خود نشان می‌دهیم. بنابراین به شیوه‌ای برخورد کنید که بفهمد اشتباه از خود او بوده‌است و رفتار شما مشکلی ندارد.

  1. علت بی‌ادبی او را شناسایی کنید

بی‌ادبی دلایل مختلفی دارد. افراد در شرایط مختلف رفتارهای بی‌ادبانه‌ی از خود به نمایش می‌گذارند. تلاش کنید به مسئله‌ای که باعث این رفتار آن‌ها شده‌است، پی ببرید. فهمیدن دلیل رفتار غیرمنتظره‌ی آن‌ها، ممکن است برایتان دشوار باشد و یا حتی دلایل غلطی را برای آن در نظر بگیرید. برای جلوگیری از پیچیده‌تر شدن شرایط، بهتر است از خود او دلیل ناراحتی اش را بپرسید.

  1. بی‌طرفانه دلیل رفتار او بیابید

بعد از مشاهده‌ی بی‌ادبی یک فرد، بهتر است به دلیل رفتارش بیندیشید. گاهی اوقات، حرف‌های اطرافیانتان بی‌غرض است. بنابراین بهتر است این حرف‌ها را نادیده بگیرید. اگر در شرایطی آن‌ها از حرف‌هایشان منظور خاصی دارند، بهتر است درباره‌ی ریشه‌ی حرف آن‌ها فکر کنید و متناسب با آن یک رفتار مناسب را به نمایش بگذارید.

  1. بی‌ادبی را با بی‌ادبی پاسخ ندهید

ممکن است شما نیز از آن دسته آدم‌هایی باشید که بهترین راه را مقابله به مثل می‌دانند. آن‌ها بی‌توجه به این که فرد روبه‌رویی آن‌ها عمدا این رفتار را انجام داده‌است و یا صرفا از روی بی‌توجهی رفتار بی‌ادبانه‌ای از خود نشان داده‌است، داد و فریاد را انتخاب می‌کنند. این رفتار در هیچ یک از این دو شرایط برخورد مناسبی به شمار نمی‌رود. نگذارید رفتار ناشایست دیگران، باعث شود شما برخوردی داشته‌باشید که از شان تان به دور است.

  1. محل را ترک کنید

اگر بی‌ادبی‌های فردی شما را آزار می‌دهد، می‌توانید محل را ترک کنید. این کار تنش‌ها را کاهش خواهدداد. اگر فردی که رفتار بی‌ادبانه‌ای از خود به نمایش گذاشته‌است، یک غریبه است، احتمالا دوباره با او موجه نخواهیدشد. در صورتی که این فرد از آشنایانتان نیز باشد، این رفتار شما به او نشان خواهدداد که بعد از این باید رفتار مناسب‌تری با شما داشته‌باشد.

  1. به او پیشنهاد کمک بدهید

گاهی اوقات کلافگی باعث بی‌ادبی افراد می‌شود. در این صورت شما می‌توانید به او کمک کنید تا از این حالت کلافگی رها شود. این رفتار شما رفتار او را به سرعت تغییر خواهدداد. با این حال حواستان باشد اگر این پیشنهاد را مطرح کردید، باید پیگیر آن باشید. در غیر این صورت، فرد مقابل شما احتملا رفتار گستاخانه‌تری از خود به نمایش خواهدگذاشت.

  1. عادت او را بپذیرید

برخی افراد به بی‌ادب بودن عادت کرده‌اند. برای این افراد تفاوتی ندارد در چه زمانی و با چه کسی روبه‌رو می‌شوند؛ آن‌ها در هر صورت رفتار بی‌ادبانه‌ای از خود به نمایش خواهندگذاشت. آن‌ها نمی‌توانند رفتار دیگری داشته‌باشند. رفتار این آدم‌ها را خصومت شخصی تلقی نکنید. برخورد با این افراد اندکی دشوار است. برای برخورد بهتر با این قبیل افراد می‌توانید موارد پایید را در نظر بگیرید.

  1. او را وادار به تغییر نکنید

شما نمی‌توانید کسی را مجبور کنید باادب باشد. این رفتار شما می‌تواند اثر معکوسی روی رفتار او بگذارد و باعث شود از این پس رفتار بدتری را از خود به نمایش بگذارد. در برخورد با این آدم‌ها بهتر است بپذیرید که مشکل از شما نیست و آن‌ها باید خودشان روی رفتارهایشان تامل کنند.

  • با او دوستانه رفتار کنید

یکی از بهترین روش‌هایی که بی‌ادبی طرف مقابلتان را به رفتار نیکو و زیبا تغییر می‌دهد، رفتار مهربانانه‌ی شما است. اجازه ندهید بی‌ادبی آن‌ها از شما نیز یک فرد بی‌ادب بسازد. شما می‌توانید با رفتار دوستانه‌ی خود، رفتار دیگران را تغییر دهید.

 

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *