جوان موفق هنگام طلوع آفتاب روی یک صخره ایستاده

با این 6 نکته زندگی بهتری را تجربه کنید

موفقیت اتفاقی نیست. ویژگی‌های فردی است که از ما یک انسان موفق یا شکست‌خورده می‌سازد.  در ادامه با رازینه‌مگ همراه باشید تا به چند ویژگی کلیدی که رویاهایتان را به واقعیت تبدیل می‌کند، اشاره کنیم.

از همین حالا «نه» گفتن را بیاموزید.

یکی از مهارت‌هایی که خصوصا در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته‌است، قدرت «نه» گفتن است. نه گفتن، نشان‌دهنده‌ی قدرت شما است. نیازی نیست در برابر تمامی انتظارات و درخواست‌های دیگران، سر فرود بیاورید. یکی از دلایلی که باعث بدقول بودن افراد می‌شود، این است که آن‌ها پشت سر هم به دیگران وعده می‌دهند. بدون این که به عملی بودن وعده‌هایشان فکر کنند. این عمل باعث می‌شود دیگران نتوانند روی قول‌های فرد حساب باز کنند و اعتمادها از بین می‌رود. بنابراین بهتر است اگر تا کنون این قدرت را جدی نگرفته‌اید، از این پس تقویت آن را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

حتما بخوانید:

ساکت ماندن را تمرین کنید.

روزانه با افراد مختلفی روبه‌رو می‌شویم و در موقعیت‌های پیش‌بینی نشده‌ای قرار می‌گیریم. در این شرایط باید مراقب بازخورد‌های خود باشیم. این موقعیت‌ها ممکن است ما را عصبانی کند و یا از نظر روحی در شرایط دشواری قرار دهد و باعث شود حرف‌های نسنجیده‌ای را به زبان بیاوریم. حرف‌هایی که بعد از گفتنشان پشیمان می‌شویم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند این پشیمانی‌ها را کاهش دهد، سکوت است. اگر فرهنگ خود را نیز مرور کنیم، ضرب‌المثل‌های متعددی را پیدا می‌کنیم که انسان را به ساکت ماندن تشویق می‌کنند. این ضرب‌المثل‌ها حاصل تجربه است. از این به بعد تلاش کنید در زمان‌های لازم ساکت بمانید.

خوب بخوابید.

کیفیت خواب یکی از عواملی است که روی زندگی آدمی تاثیر بالایی دارد. این تاثیر را آن‌هایی که بعد از مدتی خواب آرام را تجربه کرده‌اند، به خوبی درک می‌کنند. برای داشتن یک خواب با کیفیت، قدم‌های متعددی می‌توانیم بردارید. گام‌هایی که تجربه‌ی یک زندگی زیباتر را به شما هدیه خواهدداد. مغر زمانی که در خواب هستید، پروتئین‌های سمی بدن را دفع می‌کند؛ اما، این عمل تنها زمانی که ممکن است که خواب شما از کیفیت بالا برخوردار باشد. در غیر این صورت، به تدریج کیفیت عملکرد مغزی کاهش پیدا می‌کند و این تاثیر در تصمیم‌گیری‌های فرد نمود خواهدداشت.

حتما بخوانید:

اولویت‌هایتان را از یاد نبرید.

هر یک از ما روزانه کارهای مختلفی را برای انجام داریم؛ کارهایی که گاهی اوقات از قلم می‌افتند. در مسیر انجام کارهای اصلی‌مان با کارهای جزئی روبه‌رو می‌شویم که به نظر می‌رسد باید در همان زمان انجام شود. اگر بیش از اندازه درگیر انجام این قبیل کارها شویم، در پایان روز متوجه می‌شویم که عملا برای پیش‌برد کارهای اصلی‌مان قدمی برنداشته‌ایم. بنابراین بهتر است گاهی اوقات نسبت به این کارها بی‌تفاوت باشید و انجام آن‌ها را به زمان دیگری موکول کنید. کارهای اصلی را باید در اولویت قرار دهید.

خوب گوش دادن را دست کم نگیرید.

گوش دادن یکی از مهارت‌هایی است که اغلب دست کم گرفته می‌شود. عده‌ای گمان می‌کنند خوب گوش دادن را بلد اند؛ اما، حقیقت با تصورات آن‌ها متفاوت است. وقتی فردی حرف نمی‌زند، به این معنا نیست که دارد به حرف‌های دیگران گوش می‌دهد. خوب گوش ندادن، می‌تواند باعث به وجود آمدن سوءتفاهم شود. زیرا وقتی ما روی حرف‌های مخاطبمان گوش نمی‌دهیم، منظور غلطی را برداشت خواهیم‌کرد. اگر می‌خواهیدبفهمید خوب گوش‌دادن را بلدید یا نه، کافی است ببینید صحبت‌های فرد مقابل خود را می‌فهمید و زمانی که او صبت می‌کند تمرکز دارید یا نه.

روزانه چیز‌های فراوانی را می‌شنویم و با افراد متعددی روبه‌رو می‌شویم. این افراد علاوه نه تنها با استفاده از کلماتی که به کار می‌برند، بلکه با حرکات خود مفاهیم متعددی را به ما منتقل می‌کنند. بنابراین اگر با چشمانی باز و گوش‌هایی شنوا در برابر آنان حاضر نشویم، قطعا بخش زیادی از این داده‌ها را از دست خواهیم‌داد. در حالی که این اطلاعات برای برای اتخاذ تصمیمات عاقلانه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شاید این تاثیر در معامله‌های اقتصادی برای شما ملموس‌تر از دیگر تصمیمات باشد.

مثبت بیندیشید.

مثبت‌اندیشی مسئله‌ای است که بارها و بارها از اثرات آن شنیده‌ایم. اگر تا امروز هنوز مثبت‌اندیشی را جدی نگرفته‌اید، از همین حالا این دیدگاه را به زندگی خود وارد کنید تا تاثیرات شگف‌انگیز آن را احساس کنید. مغز ما خودکار میل دارد بیشتر به مسائل منفی و خطرات توجه کند؛ اما، این موضوع در زمان‎‌هایی که واقعا با یک خطر جدی روبه‌رو هستیم، مفید است. در غیر این صورت، توجه فراوان به نکات منفی اثر بدی بر روند پیش روی وقایع می‌گذارد.

بعضی افراد به پیشواز شکست می‌رود. این افراد در همان ابتدای کار، در صورت مواجه شدن با هر گونه نکته‌ی منفی، گمان می‌کنند، دنیا به آخر رسیده و هیچ راهی برای موفقیت شان وجود ندارد. انگار برای این افراد عملی شدن پیش‌بینی‌های شان مهم‌تر از پیروزی است. آن‌ها ناخداگاه ترجیح می‌دهند شکست بخورند تا اینکه پیروز شوند. زمانی که نتوانید در خیال خود به موفقیت‌ و رسیدن به خواسته‌هایتان فکر کنید، وقتی نمی‌توانید خود را شایسته‌ی موفقیت بدانید، می‌توان گفت خواسته یا نا خواسته دارید به پیشواز شکست خود می‌روید. بنابراین اگر پیروزی خود را می‌خواهید، بی‌باکانه در مورد آن فکر کنید و به سمت هدف خود گام بردارید.

حتما بخوانید:

امیدواریم با به کار بستن ای نکات، از این پس زندگی شیرین‌تر و باکیفیت‌تری را تجربه کنید. ما را از نظراتتان بی‌بهره نگذارید.

 

برگرفته از اینجا

یک دیدگاه در “با این 6 نکته زندگی بهتری را تجربه کنید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *