شاد بودن

این سه تمرین ذهنی ساده، زندگی شادی به شما می‌بخشند

تحقیقات نشان داده‌اند که شادی در زندگی هر سخص باعث بالا رفتن کارایی و خلاقیت فرد می‌شود و به موفقیت شغلی افراد کمک شایانی می‌کند.

این چند روش را یاد بگیرید و بعد از این شادتر زندگی کنید. از همین الان شروع کنید و خودتان را شاد و سرحال نگه‌دارید.

شادی در زندگی آن‌قدرها هم دور نیست. هیچ هدف غیر قابل دسترسی وجود ندارد.

مسلما این هدفی نیست که باید برایش سخت تلاش کنید تا بدستش آورید. شاد بودن در زندگی از شما وقت کمی می‌گیرد و به شما انرژی‌های فوق‌العاده می‌دهد. در یک گفتگو با واشنگتن پست، یکی از نویسندگانش عنوان کرده بود که در زندگی حال حاضر که پر است از تکنولوژی و صنعتی شدن، ما باید به دنبال شادی بگردیم و به دنبالش باشیم. « من فکر می‌کنم که ما از نظر شاد بودن در فقر هستیم؛ چرا که در حال حاضر تمام تمرکزمان را روی چگونه بالا بردن بازدهی خود کرده‌ایم و به کلی شادی و شاد بودن را فراموش کرده‌ایم.»

همچنین از نظر او شادی چیزی است که  مستقیما روی عملکرد و بازدهی کارمندان اثر می‌گذارد و این اثر وقتی در ارتباط با فضای مجازی قرار می‌گیرند، بیشتر هم می‌شود.

احتمالا سوالی که برایتان ایجاد شده است این است که اگر واقعا شاد بودن و زندگی کردن فقط به انتخاب خودمان بستگی دارد، در این صورت چرا در همین لحظه همه ما شاد نیستیم. دقیقا مشکل از چه چیزی است؟

بیشتر مردم منتظر شادی می‎مانند. منتظر زمانی که یک موفقیت برایشان پیش بیاید یا به اهداف بزرگی برسند. این نشان می‌دهد که ما همینطور پشت سر هم شادی و موفقیت را محدود می‌کنیم و در نتیجه روی هر دوی این‌ها تاثیر منفی می‌گذاریم.

شادی یکی از مزیت‌های مهم برای شما در محل کار است. وقتی ما در محل کار شاد هستیم، قدرت خلاقیت ما بالا می‌رود. بازدهی ما تا 31 درصد افزایش پیدا می‌کند و همچنین احتمال ارتقای شغلی ما نیز تا 40 درصد افزایش خواهد داشت.

برای این‌که شادی بیشتری در زندگی خود تولید کنیم، در این‌جا سه راهکار ذهنی به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر سعی کنید این دو کار را هر روز در خانه انجام دهید، می‌توانید سلامتی عمومی بدنتان را افزایش دهید و زندگی شادتری را از این به بعد تجربه کنید.

  1. یه یک تجربه مثبت فکر کنید

سعی کنید یک فکر بسیار مثبت و شاد را که در طی چند روز گذشته برایتان اتفاق افتاده است را برای حداقل دو دقیقه به یاد بیاورید. طوری خاطره را یادآوری کنید که گویی همان موقع اتفاق افتاده است. در این حالت مغز شما احساس می‌کند دقیقا همان اتفاق دوباره افتاده است و همان شادی را در خودتان احساس می‌کنید.

همه جزئیات خاطره‌تان را نیز به یاد آورید و آن را برای خود مجسم کنید.

  1. دو دقیقه به سه چیزی که بابت آن از خدا ممنونید، فکر کنید

این کار علاوه بر این که به مغز شما این امکان را می‌دهد که از طرق مختلف احساس رضایت و شادی را بیافریند، باعث می‌شود که یاد بگیرد چگونه همیشه همه چیز را از دید مثبت نگاه کند. در هوش مصنوعی عبارتی هست به معنی یاد گرفتن یا همان ترین شدن (train). مغز نیز بعد از مدتی ترین می‌شود که بیشتر به جنبه‌های مثبت قضایا نگاه کند و در همه چیز بعد از این احساس مثبت‌تری خواهید داشت.

  1. هر روزتان را با نوشتن و تشکر کردن از کسی که میشناسید، آغاز کنید

این کار هم همان دو دقیقه از شما وقت می‌گیرد. اگر کسی از نزدیکانتان هست که خیلی به او مدیونید، از او تشکر کنید و بگویید که چقدر قدر او را می‌دانید. با این تیر دو نشان را خواهید زد. هم حال دل خودتان را خوب کرده‌اید و هم حال او را و برای ادامه کارهایش تشویق می‌کنید.

شما می‌توانید فقط یکی از این سه کار را هر روز انجام دهید و یا تاثیرشان را با انجام دادن دو یا سه تایشان، دو یا سه برابر کنید.

برای احساس شادی و نشاط فقط دو دقیقه هر روز وقت بگذارید. نه تنها کیفیت کارتان را با این کار بالا می‌برید، بلکه متقابلا شادی را عضوی از خانواده‌تان می‌کنید. این واقع چیز قدرتمندی است.

صحبت‌های این نویسنده را در تد تاک می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: ink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *