ایران در هفتمین روز بازی‌های آسیایی

کاروان ایران در روز هفتم بازی‌های آسیایی جاکارتا برای ماندن در جایگاه چهارم جدول مدال‌ها تلاش می‌کند.
در 6 روز آغازی بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018، ایران موفق به کسب 31 مدال رنگارنگ شد. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در کشتی آزاد، محمدعلی گرایی و حسین نوری در کشتی فرنگی، سعید رجبی و میرهاشم حسینی درتکواندو، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان و رضا علیپور در سنگنوردی و تیم های ملی کبدی مردان و زنان 12 مدال طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کردند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری، پومسه کاران تکواندو، زهرا کیانی در بخش تالوی ووشو، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری در ووشو، تیم شمشیربازی سابر، رویینگ 4 نفره زنان و امیرمحمد بخشی درتکواندو و نازنین ملایی و رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان 11 مدال نقره ایران را به گردن آویختند. 8 مدال برنز کاروان ایران را نیز رضا اطری در کشتی آزاد، علی پاکدامن از تیم ملی شمشیربازی، فرزان عاشورزاده از تکواندو، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی از کشتی فرنگی، مه لقا جام بزرگ از تیراندازی،تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان و ناهید کیانی از تکواندو به دست آوردند.
امروز، سوم شهریور ماه، بازی‌های آسیایی جاکارتا هفتمین روز خود را آغاز کرد. امیدواریم امروز نیز کاروان ایران برای کشورمان مدال‌آور باشد.

در این بخش می‌خواهیم سری به رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان بزنیم و پیگیر بازی‌های آن‌ها شویم.

  1. در وزن منهای 62 کیلوگرم جوجیستو بانوان، نسیم محمدی در بازی با حریف تایلندی خود، سه بر صفر مغلوب شد.
  2. تیم الف والیبال ساحلی ایران با شکست 2 بر صفر، نتوانست به مرحله‌ی نیمه نهایی صعود کند.
  3. تیم ریکرو مردان، در برابر مردان مالزی به پیروزی رسید تا در جمع هشت تیم برتر بازی‌های تیراندازی با کمان رقابت‌های آسیایی اندونزی قرار بگیرد.
  4. در وزن منهای 62 کیلوگرم جوجیستوی مردان، احمدرضا عیدی، حریف اندونزیایی خود را 8 بر صفر در بازی اول شکست داد و به مرحله‌ی بعد رسید.
  5. علیرضا خدیور در بخش مقدماتی مسابقه 400 متر، بعد از پشت سر گذاشتن 100 متر به علت مصمومیت روی زمین افتاد و به بیرون انتقال پیدا کرد.
  6. الناز رکابی و خسرو هاشم‌زاده به ترتیب با قرار گرفتن در رتبه‌های هفتم و پانزدهم به فینال رقابت‌های سنگنوردی بازی‌های آسیایی راه پیدا نکردند.
  7. تیم ملی بسکتبال کشورمان سوریه را 68 بر 55 شکست داد و صدرنشین گروه خود شد.
  8. در وزن منهای 62 کیلوگرم، احمد رضا عبدی در دومین بازی خود 100 بر صفر مقابل حریف ترکنستانی خود شکست خورد.
  9. مسعود جلیلی‌وند، نماینده‌ی ایران در وزن منفی 94 کیلوگرم جوجیتسو، از حرف اردنی خود شکست خورد و از حضور در ادامه‌ی رقابت‌ها باز ماند.
  10. تیم ملی واترپلوی ایران در نخستین گام، 11 بر 5 مقابل حریف سنگاپوری خود به پیروزی رسید.
  11. طوفان ترابی تنها نماینده کشورمان در قسمت کراس کانتری سوارکاری، با امتناع اسبش از پرش حذف شد.
  12. سجاد گنج زاده، ملی پوش وزنه 84 کیلوگرم کاراته، دو بر یک «عادل شادیکانوف» قرقیزستانی را شکست داد و راهی فینال شد.
  13. سهراب مرادی با بالا بردن وزنه 189 کیلوگرمی در حرکت یکضرب رقابت های دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری رکورد جهانی این رشته را بعد از 19 سال شکست.
  14. تیم ب والیبال ساحلی ایران با نتیجه مقابل تیم قطر، دو بر یک شکست خورد و از حضور در ادامه‌ی بازی‌ها باز ماند.
  15. حمیده عباسعلی برابر آی بی بی اخمدوا از ازبکستان به روی تاتامی رفت و با نتیجه ٧ بر صفر به پیروز رسید و به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.
  16. در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تیراندازی با کمان، تیم ملی ریکرو برابر تیم چین 6 بر صفر شکست خورد و به مرحله‌ی نیمه نهایی راه پیدا نکرد.
  17. تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران در دیدار سوم خود در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا توانست 19 بر 16 از سد تیم عراق عبور کند و همچنان در این گروه بدون شکست باقی ماند.
  18. سهراب مرادی در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری مدال طلا به دست آورد و کیانوش رستمی نتوانست مدال به دست آورد.
  19. حمیده عباسعلى، بانوی کاراته‌کار ایران به مدال برنز‌ بازی‌های آسیایی جاکارتا دست پیدا کرد؛ هرچند وی در دوره گذشته این بازی‌ها به مدال طلا رسیده‌بود.
  20. سجاد گنج‌زاده با پیروزی در فینال مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد.

بازی‌های آسیایی هفتمین روز خود را با چه حاشیه‌هایی می‌گذراند؟
شیخ آل ثانی رییس کنفدراسیون بسکتبال آسیا و محمدرضا داورزنی برای تماشای مسابقه ایران و سوریه در سالن بسکتبال حاضر شدند.
تیم‌های قایقرانی و شمشیربازی ایران امروز با استقبال شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته‌ی ملی المپیک و هیئت تشریفات و مدیران کمیته وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شدند.

اعضای تیم فوتبال امید پس از حذف از بازی‌های آسیایی جاکارتا باز هم برای بازگشت به تهران با سردرگمی مواجه هستند. تعدادی از تجهیزات آن‌ها که قرار است در چند گروه به تهران بازگردند، به دلیل اضافه بار برگشت خورده است.

تیم ملی تنیس روی میز مردان در گروه B با تیم‌های ژاپن، تایلند، مالدیو و قرقیزستان هم‌گروه شد. تیم ملی بانوان نیز در گروه A این رقابت‌ها با تیم‌های چین، هند، قطر هم‌گروه است.

شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا برای تماشای رقابت های دسته 94 کیلوگرم که از ایران سهراب مرادی و کیانوش رستمی حضور دارند، وارد سالن محل برگزاری مسابقات وزنه برداری شد. هادی ساعی، حسین رضازاده، علی مرادی و کیومرث هاشمی نیز در سالن حاضر بودند.
رتا باز هم برای بازگشت به تهران با سردرگمی مواجه هستند. تعدادی از تجهیزات آن‌ها که قرار است در چند گروه به تهران بازگردند، به دلیل اضافه بار برگشت خورده است.

تیم ملی تنیس روی میز مردان در گروه B با تیم‌های ژاپن، تایلند، مالدیو و قرقیزستان هم‌گروه شد. تیم ملی بانوان نیز در گروه A این رقابت‌ها با تیم‌های چین، هند، قطر هم‌گروه است.

شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا برای تماشای رقابت های دسته 94 کیلوگرم که از ایران سهراب مرادی و کیانوش رستمی حضور دارند، وارد سالن محل برگزاری مسابقات وزنه برداری شد. هادی ساعی، حسین رضازاده، علی مرادی و کیومرث هاشمی نیز در سالن حاضر بودند.

منبع: اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *