پرویز هادی

ایران در سومین روز بازی‌های آسیایی

کاروان ورزشی ایران در دو روز نخست بازی‌های آسیایی 8 مدال رنگارنگ را برای کشورمان به ارمغان آوردند. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی، آزادکاران تیم ملی، برای ایران 4 مدال طلا کسب کردند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری، پومسه کاران تکواندو، نیز دو مدال نقره به دست آوردند. رضا اطری در کشتی آزاد، علی پاکدامن از تیم ملی شمشیربازی و فرزان عاشورزاده از تکواندو نیز هر کدام یک مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

امروز صبح سومین روز از بازی‌های آسیایی شروع شد. امیدواریم امروز نیز مانند دو روز گذشته شاهد افتخرآفرینی ورزشکاران میهنمان در رقابت‌های آسیایی جاکارتا 2018 باشیم.

در این بخش می‌خواهیم سری به رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان بزنیم و پیگیر بازی‌های آن‌ها شویم.

  1. پریسا جوادی در وزن منهای 57 کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل دروزن مثبت 67 کیلوگرم،  متاسفانه با شکست در گام اول در روز دوم مسابقات تکواندو از رقابت‌ها حذف شدند.
  2. مجتبى شجاعى نیز از نتوانست به  فینال روئینگ سنگین وزن تک نفره راه یابد.
  3. سینا غلامپور و قره حسنلو در ماده ۵٠ متر آزاد از صعود به دور بعدی باز ماندند؛ هرچند بنامین قره حسنلو با بازی زیبای خود رکورد ملى را جابجا کرد.
  4. تیم روئینگ سنگین وزن دونفره مردان در رقابت رپه شارژ در رده سوم ایستاد و به فینال مسابقات راه پیدا نکرد.
  5. تیم ملى کبدى بانوان مقابل چین تایپه بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت، ٢٢ بر ١٨ بازی را واگزار کرد.
  6. ابراهیم برخورداری و جواد فروغی 2 نماینده ایران در بخش 10 متر تپانچه آقایان نتوانستند امتیاز لازم برای راهیابی به فینال را به دست آورند و از بازی‌های حذف شدند.
  7. تیم روئینگ سنگین وزن دونفره مردان به فینال راه پیدا نکرد.
  8. مهسا جاور در رقابت رپه شارژ روئینگ سنگین وزن تک نفره زنان با ثبت زمان ۸:۴۰.۶۳ عنوان دوم را به دست آورد و به فینال A راه پیدا کرد.
  9. سعید رجبی، تنها نماینده مردان کشورمان در روز دوم رقابتهای کیوروگی در وزن مثبت 80 کیلوگرم، مقابل حریف کره جنوبی در راند طلایی بازی را برد.
  10. در روز سوم مسابقات شنا بازی‌های آسیایی جاکارتا غلامپور و قره‌حسنلو در ماده 50 متر آزاد با حریفان خود به رقابت پرداختند. قره حسنلو با وجود رکورشکنی به همراه غلامپور نتوانست به مراحل بالاتر صعود کند.
  11. زهرا کیانی مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا را به دست آورد. او اولین مدال ایران در تالو بانوان را در بازی‌های آسیایی به دست آورد. او امروز در دومین مسابقه خود در بخش اجرای فرم هم عملکرد خوبی داشت و بعد از ووشوکار چینی به مدال نقره دست یافت.
  12. محمدمهدی کنارنگ در کانوی مردان رشته قایقرانی اسلالوم با رکورد ۱۱۳.۸۰ ثانیه در رده سیزدهم دور مقدماتی قرار گرفت و به نیمه نهایی راه پیدا کرد.
  13. دور مقدماتی مسابقات ریکرو بانوان برگزار شد. زهرا نعمتى، تنها نماینده ایران در این بخش، در جایگاه سی‌ویکم قرار گرفت.
  14. مرحله مقدماتی تیراندازی آقایان در بخش سه‌وضعیت پایان یافت. پوریا نوروزیان و مهیار صداقت نمایندگان ایران در این بخش بودند. پوریا نوروزیان با کسب مقام دوازدهم نتوانست به فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کند؛ اما، مهیار صداقت با رسیدن به مقام چهارم توانست به فینال رسید.
  15. سعید رجبی، ملی پوش وزن 80 کیلوگرم تکواندو در یک رقابت تنگاتنگ توانست حریف چینی خود را 5 بر 4 شکست دهد. رجی با راه یافتن به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.
  16. فرانک پرتوآذر، ملى پوش دوچرخه سوارى ایران در بخش کراس کانترى به دلیل پارگی زنجیر دوچرخه، نتوانست مدا‌آور باشد و در جایگاه چهارم این بازی‌های قرار گرفت.
  17. رکسانا رازقیان در کایاک بانوان در رشته قایقرانی اسلالوم با رکورد 112.26 ثانیه در جایگاه هفتم دور مقدماتی قرار گرفت و جواز حضور در نیمه‌نهایی را دریافت کرد.
  18. محمدرضا گرایى در وزن ۶٧ کیلوگرم در دوراول کشتی فرنگی با نتیجه ١١ بر ٢ حسن عبدالکریم از سوریه را شکست داد.
  19. مهیار صداقت، ملی پوش تیراندازی ایران در فینال بخش تفنگ سه وضعیت در رده‌ی ششم بازی‌های قرار گرفت.
  20. محمدحسین پرورش‌نیا و سپیده سیرانی، تیم تیراندای تراپ میکس ایران، به فینال نرسید.
  21. تیم ب والیبال ساحلی ایران در بازی دوم خود توانست ۲بر صفر تیم مالدیو را از پیش رو بردارد.
  22. محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المرات تسمرادف، کشتی‌گیر صاحب‌نام ازبک، را با ضربه فنی شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد.
  23. در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی در برابر شینوبو اوتا ژاپنی، صاحب مدال نقره‌ی المپیک، 9 بر صفر بازی را واگزار کرد و از رسیدن به نیمه نهایی بازبماند.
  24. محمدرضا گرایی، ملی پوش کشتی فرنگی در دسته 67 کیلوگرم برای رسیدن به فینال با آلمات کپیسبایف از قزاقستان به رقابت پرداخت و در حالی که هنوز 2 دقیقه از مبارزه نگذشته بود، 9 امتیاز به حریف داد و به رده بندی رفت.
  25. مهرداد مردانی با توجه به فینالیشت شدن حریف ژاپنی مقابل حریف اندونزیایی در شانس مجدد قرار گرفت و 9 بر صفر بازی را برد تا راهی دیدار رده‌بندی شود.
  26. بازی‌های آسیایی سومین روز خود را با چه حاشیه‌های می‌گذراند؟
  • رییس کمیته ملی المپیک بلافاصله بعد از اتمام مسابقات کشتی آزاد و قهرمانی ایران با 3 مدال طلا و یک برنز، شب گذشته پاداش مدال آوران را تقدیم کرد. حسن یزدانی، پرویز هادی و علیرضا کریمی 5 هزار دلار و رضا اطری هزار دلار دریافت کردند.
  • تیم ملی کشتی آزاد امروز راهی تهران می‌شود. این تیم اولین تیمی است که بازی های آسیایی جاکارتا 2018 را ترک می کند.
  • هر چند با توجه به گفته‌های دیشب کرانچار انتظار می‌رفت ملی‌پوشان امید امروز را به استراحت بگذرانند؛ اما، با تغییر تصمیم کادر فنی، این تیم امروز یک تمرین ریکاوری را در برنامه دارد.
  • پارگی زنجیر دوچرخه فرانک پرتو آذر در همان دور اول مسابقات کراس کانتری بانوان، ورزشکار کشورمان را 5 دقیقه از گروه دوچرخهه‌سوران عقب انداخت.
  • طبق اعلام مسئولان فدراسیون کبدی، تیم ملی بانوان ایران به عنوان صدرنشین گروه B به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است. این تیم پنجشنبه با تایلند، تیم دوم گروه A، به رقابت خواهد پرداخت.
  • هندی‌ها که در سال‌های گذشته روی ورزش‌های انفرادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پاداش فوق‌العاده‌ای را نیز برای ورزشکاران خود در نظر گرفته‌اند. آن‌ها می‌خواهند به ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال طلا به دست آورند، پاداش 210 هزار دلاری در نظر بگیرند. یکی از مربیان خارجی که هدایت یکی از تیم‌های ورزشی هند را برعهده دارد، اعلام کرده این مبلغ فراوان ورزشکاران هندی را به استرس انداخته‌است و سبب شده که توانایی‌های آن‌ها از نظر روحی کاهش پیدا کند.

منبع: اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *