ایران در روز یازدهم بازی‌های آسیایی

ایران در روز یازده بازی‌های آسیایی نیز به دنبال کسب مدال‌ است. در این میان نگاه‌های زیادی به احسان خدادی در پرتاب دیسک دوخته شده‌است.

در 10 روز آغازی بازی‌های آسیایی جاکارتا ایران 47 مدال به دست آورده‌است. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی و بهداد سلیمی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده و بهمن عسگری(کاراته) و حسین کیهانی(دوومیدانی) 17 مدال طلای ایران را دست آوردند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری(پومسه تکواندو)، زهرا کیانی (تالوی ووشو)، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری(ساندای ووشو)، تیم شمشیربازی سابر، امیرمحمد بخشی(تکواندو) و نازنین ملایی(رویینگ)، رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان، رویینگ 4 نفره زنان، امیر مهدی زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار(کاراته) و سعید علی حسینی(وزنه برداری) و جعفر پهلوانی(کوراش) 16 مدال نقره به گردن آویختند. رضا اطری (کشتی آزاد)، علی پاکدامن(شمشیربازی)، ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده(تکواندو)، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی(کشتی فرنگی)، مه لقا جام بزرگ(تیراندازی)، تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و ذبیح الله پورشیب(کاراته)، علی هاشمی(وزنه برداری)، تیم ملی بسکتبال 3 نفره، تهمینه کربلایی(پنچاک سیلاتت) و تیم میکس کامپوند(تیروکمان) و قنبرعلی قنبری(کوراش) نیز 16 مدال برنز کسب کردند.

امروز صبح روز یازدهم بازی‌های آسیایی شروع شد. امیدواریم امروز نیز ورزشکاران ایرانی افتخارآفرین باشند.

با توجه به مدال‌هایی که دیروز اندونزی در رشته پنچاک سیلات و سنگنوردی به دست آورد، امکان بازگشت ایران به جایگاه چهارم به حداقل رسیده‌است و از این پس باید به دنبال حفظ رتبه‌ی پنجم باشیم.

با ما همراه باشید تا پیگیر رقابت‌های ورزشکاران میهنمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا شویم.

  1. تیم 4 نفره ۵٠٠ متر آب هاى آرام ایران شامل احمدرضا طالبیان، پیمان قویدل، علی‌آقامیرزایی و امین بوداغی، پس از قزاقستان خود را به خط پایان رساندند و در میان 9 فینالیس قرار گرفتند.
  2. محمد دانشور و خادمی به ترتیب با رکورد ۱۰.۳۰۶ و ۱۰.۲۵۱ ثانیه توانستند میان شانزده ورزشکار برتر ماده اسپرینت دوچرخه سوارى قرار بگیرند و به دور بعد راه یابند.
  3. تیم‌ملی کاناپولوی مردان ایران با شکست مقابل چین تایپه چهارم بازی‌های آسیایی شد.
  4. تیم‌ملی کاناپولوی دختران ایران با پیروزی مقابل سنگاپور با اقتدار قهرمان مسابقات شد. ولی به علت برگزارى آزمایشى کانوپولو، مدال این رشته در جدول مدال‌ها محاسبه نمی‌شود.
  5. لیست شروع رشته پرتاب دیسک مسابقات دوومیدانی بازی‌های آسیایی اندونزی با حضور احسان حدادی و بهنام شیری، نمایندگان  دو و میدانی ایران.
  6. در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم کوراش بانوان زهرا نادری در دور اول مقابل «چوی اون سی» از کره جنوبی به پیروزی رسید تا در یک شانزدهم نهایی با برنده اندونزی و تایلند روبرو شود.
  7. در ادامه مسابقات سپک‌تاکرای بازی‌های آسیایی جاکارتا در قسمت کواد چهارنفره تیم‌ملی ایران در دیداری آسان، پاکستان را در دو ست پشت‌سرهم شکست داد.
  8. در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم کوراش زنان آذر کولیوند در دور اول مقابل «بیجو بینشا» از هند به پیروزی رسید تا در یک هشتم نهایی با «کوباشیوا» از قزاقستان روبرو شود.
  9. در ادامه مسابقات کوراش بازى هاى آسیایى و در وزن منفی ۸۱ کیلوگرم مردان، الیاس علی اکبری با ٢ پیروزى مقابل  حریفانى از ترکمنستان و اندونزى به یک چهارم نهایى رسید.
  10. در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم کوراش بانوان زهرا نادری و آذر کولیوند در یک هشتم نهایی به ترتیب برابر نمایندگان قزاقستان و اندونزی شکست خوردند و حذف شدند.
  11. محمد دانشور خرم و احسان خادمی در رشته اسپرینت دوچرخه سوارى مقابل رقبای ژاپنی خود شکست خوردند و نتوانستند به یک هشتم نهایی راه پیدا کنند.
  12. امید تیزتک، در وزن ۸۱ کیلوگرم کوراش در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف تاجیکستانی خود شکست خورد و برنز به دست آورد.
  13. الیاس علی‌اکبری، نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم تیم ملی کوراش ایران در فینال حریف تاجیکستانی را شکست داد و طلا به دست آورد.

    الیاس علی‌اکبری
    الیاس علی‌اکبری

بازی‌های آسیایی در روز یازدهم با چه حاشیه‌هایی دنبال می‌شود؟

  • در اتفاقی عجیب پیش از آغاز دیدار فینال کانوپولو، کادرفنی تیم بانوان متوجه می‌شود که کلاه یکی از بازیکنان ثابت این تیم را به همراه نیاورده‌اند و این بازیکن ناخواسته به قسمت ذخیره‌ها رفت تا برای او‌ کلاهى تهیه شود. پس از چند دقیقه کلاه شماره ٧ از تیم مردان قرض گرفته شد و این بازیکن توانست به میدان برود.
  • تیم‌های وزنه برداری،بسکتبال،صخره نوردی، هندبال و فوتبال با استقبال مسئولین ورزش کشور وارد تهران شدند.

    ورود ورزشکاران به ایران
    ورود ورزشکاران به ایران
  • مراسم اهداى پاداش نقدی مدال آوران کاراته در دهکده ورزشکاران برگزار و پاداش نقدی کمیته به مدال آوران کاراته پرداخت شد.
  • کاروان اندونزى در روز یازدهم بار دیگر با استفاده از پتانسیل رشته پنچاک سیلات و همچنین رشته بریج(کارت بازى) مدال‌هاى طلاى بسیاری به دست آورد. میزبان تعداد طلاهاى خود را به عدد ٣٠ رسانده و حالا نه تنها چهارمى خود را در جدول مدال ها قطعى کرده‌است؛ بلکه، در آستانه‌ی پیشی گرفتن از کره‌ی جنوبی قرار دارد.

 

منبع: ورزش سه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *