مسابقات آسیایی

ایران در روز سیزدهم بازی‌های آسیایی

روز سیزدهم بازی‌های آسیایی برای ایرانی‌ها نحس در آمد و حتی یک مدال هم به همراه نداشت.

در 12 روز گذشته از بازی‌های آسیایی جاکارتا، کاروان ورزشی ایران 58 مدال به دست آورد. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی و بهداد سلیمی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده و بهمن عسگری(کاراته)، حسین کیهانی و اخسان حدادی(دوومیدانی) 19 مدال طلای ایران را بر گردن آویختند. کوروش بختیار و مرجان سلحشوری(پومسه تکواندو)، زهرا کیانی (تالوی ووشو)، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری(ساندای ووشو)، تیم سابر مردان(شمشیربازی)، امیرمحمد بخشی(تکواندو) و نازنین ملایی، رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان، رویینگ 4 نفره زنان و هدیه کاظمی(قایقرانی)، امیر مهدی زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار(کاراته) و سعید علی حسینی(وزنه برداری) و جعفر پهلوانی(کوراش)، سعید ملایی(جودو) و امیر مرادی(دوومیدانی)  19 مدال نقره به دست آوردند. رضا اطری (کشتی آزاد)، علی پاکدامن(شمشیربازی)، ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده(تکواندو)، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی(کشتی فرنگی)، مه لقا جام بزرگ(تیراندازی)، تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان و تیم کایاک 4 نفره مردان و محمدنبی رضایی(قایقرانی)، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و ذبیح الله پورشیب(کاراته)، علی هاشمی(وزنه برداری)، تیم ملی بسکتبال 3 نفره، تهمینه کربلایی(پنچاک سیلاتت)، تیم میکس کامپوند(تیروکمان)، قنبرعلی قنبری، امید تیزتک(کوراش)  و محمد محمدی بریمانلو(جودو) 20 مدال برنز کسب کردند.

 

با توجه به مدال‌هایی  که اندونزی در رشته پنچاک سیلات، بدمینتون و سنگنوردی کسب کرده، امید ایران برای رسیدن به جایگاه چهارم تقریبا به صفر رسیده و حالا باید به فکر حفظ جایگاه پنجم باشیم. ایران در روز سیزدهم تنها در رشته‌های قایقرانی، جودو و سامبو امید کسب مدال دارد.

 

با ما همراه باشید تا در روز سیزدهم بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018، رقابت‌های ورزشکاران کشورمان را پیگیری کنیم.

 

  1. جواد محجوب نماینده وزن مثبت 100 کیلوگرم جودو توانست پس از استراحت در دور اول توکونف مقابل حریف قرقیزستانی خود به پیروزی برسد و به نیمه‌نهایی راه پیدا کند.
  2. آرزو حکیمی در مرحله مقدماتی در کایاک 200 متر زنان با ثبت زمان 44.170 ثانیه در رده سوم قرار گرفت و به فینال راه پیدا کرد.
  3. در کایاک 200 متر مردان، علی آقامیرزایی در مرحله مقدماتی با زمان 38.210 ثانیه در رده چهارم قرار گرفت و به نیمه نهایی رسید تا یک بار دیگر برایصعود به فینال تلاش کند.
  4. رکابزنان ایران به مرحله شانس مجدد ماده کایرین دوچرخه سواری پیست بازیهای آسیایی جاکارتا راه پیدا کردند. در راند اول، احسان خادمی در گروه یک، چهارم شد و محمد دانشور نیز در گروه سه به رقابت پرداخت و با قرار گرفتن در جایگاه ششم، آخر شد.
  5. پاروزنان ایران در کانوی دو نفره ٢٠٠ متر، با ترکیب عادل مجللی و پژمان دیوسالاری با ثبت زمان ۴٢.۵٩۶ در مرحله گروهی سوم شدند و توانستند به فینال برسند.
  6. احسان خادمی و محمد دانشور در ماده کایرین دوچرخه سواری پیست در شانس مجدد نیز نتوانستند به فینال برسند و حذف شدند.
  7. در وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم جودوی مردان «جواد محجوب» در نیمه نهایی در برابر «اولزی بایار»، نایب قهرمان جوانان جهان، به رقابت پرداخت و در لحظات آخر، نتشکست خورد و به رده‌بندی رفت.
  8. نیما عالمیان که دیروز توانست مقابل حریف مالزیایی خود به پیروزی برسد، در مرحله یک هشتم در برابر حریف ژاپنی خود 4 بر یک شکست خورد و از ادامه‌ی حضور در بازی‌های آسیایی باز ماند.
  9. تیم ملی سپک تاکرای ایران از تیم سنگاپور شکست خورد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

    تیم سپک‌تاکرای ایران
    تیم سپک‌تاکرای ایران1
  10. نوشاد عالمیان، نماینده‌ی ایران در رشته‌ی پینگ‌پنگ، حریف کره‌ای خود را 4 بر 3 مغلوب کرد و توانست به مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی راه یابد.
  11. با به پایان رسیدن مسابقه دوچرخه سواری ماده مدیسون، تیم ملی ایران شامل؛ مهدی سهرابی و محمد رجبلو در رده‌ی هشتم مسابقات آسیایی قرار گرفتند.
  12. سهیل جمال آبادی، نماینده منهای 52 کیلوگرم سامبو ایران، در اولین مسابقه خود در برابر حریف تاجیکستانی شکست خورد و نتوانست در ادامه‌ی بازی‌ها باقی بماند.
  13. الهام بهرامی در وزن منهای 48 کیلوگرم سامبوی زنان مقابل حریفانی از ازبکستان و ترکمنستان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
  14. سهیل جمال آبادی، اولین نماینده سامبوی ایران در وزن منهای 52 کیلوگرم مردان، مقابل حریفان تاجیکستانی و ازبکستانی خود شکست خورد و حذف شد.
  15. علی آقا میرزایی، قایقران ایران در بخش کایاک تک نفره 200 متر، توانست به فینال راه پیدا کند.
  16. جواد محجوب، جودوکار سنگین وزن ایران با شکست مقابل حریفی از ازبکستان در دیدار رده بندى دست خالی ماند.
  17. پینگ پنگ باز ایران در یک بازی حساس برابر حریف هنگ کنگی به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. نوشاد عالمیان در این مسابقه مرد شماره 10 تنیس روی میز جهان را شکست داد و توانست مدال برنز خود را بعد از 60 سال در این رشته قطعی کند. او فردا در نیمه نهایی به مصاف حریف قدرتمندتری از چین می رود.

بازی‌های آسیایی در روز سیزدهم چه حاشیه‌هایی داشت؟

  • در ادامه بازگشت تیم‌های اعزامی به جاکارتا به ایران تیم‌های ملی کاراته، والیبال ساحلی، بدمینتون و تیرو کمان در میان استقبال مسولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی شدند.
  • مهدی سهرابی، ملی پوش دوچرخه سواری ایران طی برگزاری مسابقه ماده مدیسون با رکابزن تایلندی برخورد کرد و به زمین افتاد. او بعد از مدتی توانست به مسابقه ادامه دهد.

    مهدی سهرابی
    مهدی سهرابی

 

منبع: ورزش سه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *