اخبار بازی های آسیایی

بازی های آسیایی ۲۰۱۸ از روز شنبه ۲۷ مرداد ماه به صورت رسمی در دو شهر کشور اندونزی آغاز خواهد شد.

کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با 379 ورزشکار از ۲۸ فدراسیون در 41 رشته ورزشی در جاکارتا حضور خواهند داشت. حضور مردان در این بازی ها، رشد 28 درصدی داشته است. ایران در این بازی ها 282 ورزشکار مرد دارد. زنان نیز با 97 شرکت کننده، رشدی 70 درصدی نسبت به بازی‌های آسیایی قبل داشته اند. در این بازی ها شیرمردان و شیرزنان کشورمان قدرتمندتر از قبل به میدان خواهند رفت .

در بین 379 ورزشکاری که از ایران عزیزمان اعزام شده اند، استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، کرمانشاه، زنجان و آذربایجان شرقی بیشترین ورزشکارها را در این کاروان داشته اند. جالب است بدانید که برای اولین بار در ورزش کشورمان، ورزشکاران تمامی 31 استان کشورمان در کاروان اعزامی از ایران هستند.

 

اگر می خواهید بدانید میانگین سنی افرادی که به این بازی ها رفته اند چقدر بوده است، خوب است بدانید میانگین سنی کاروان ایران در مجموع زنان و مردان 25 سال است. تیم هایی که جوانترین افراد را د رخود جای داده اند، به ترتیب در تنیس دختران با 18 سال و تکواندو با 19 سال هستند. افرادی هم که بیشترین سن را در تیم ایران دارند، تیم سوارکاری با میانگین 36 سال است.

اگر بخواهید نام جوان‌ترین ورزشکاران تیم اعزامی ایران در هجدهمین دوره بازی‌های اسیایی را بدانید، آرمیتا صادقیان از تیم ملی تیراندازی، محمد مهدی کنارنگ از تیم ملی قایقرانی، امین احمدیان در تیم ملی تنیس روی میز و امیر سیاوش ذوالفقاریان در تیم ملی تیراندازی ایران هستند که همگی آن‌ها 16 سال سن دارند.

جوانترین عضو تیم ملی ایران در جاکارتا

 

برای اطلاع از اخبار روز بازی های آسیایی رازینه را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *